Кваліфікаційні роботи бакалаврів
Постійне посилання на розділhttps://dglibtest.nubip.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства(2024) Вдовенко Єгор Ігорович; Діброва Л.В сучасних умовах глобалізації та постійних змін на міжнародних ринках управління зовнішньоекономічною діяльністю має все більш важливу роль в міжнародних відносинах. Світова економіка постійно трансформується, розвиваються стрімко технології, конкуренція стає жорсткішою. В таких умовах підприємствам необхідно постійно адаптовуватися та реагувати на зміни, шукаючи нові можливості, іти на ризики, ефективно використовувати наявні ресурси та аналізувати світовий ринок задля успішного виходу на міжнародні ринки. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства сприяє сталому економічному розвитку шляхом розширення його присутності на міжнародних ринках та залучення нових джерел виробничих ресурсів, технологій та сучасних методів організації виробництва. Ця активність сприяє зростанню виробництва та обсягів зовнішньої торгівлі, сприяючи як конкретним підприємствам, так і економіці в цілому. Сучасні економічні перетворення передбачають інтеграцію вітчизняних компаній у міжнародну економічну систему та приваблення іноземних партнерів для співпраці в Україні. Розвиток експортного потенціалу та розширення експортних можливостей підприємств – завдання, що потребує комплексного та системного підходу до управління зовнішньоекономічною діяльністю. Це вимагає впровадження широкого спектру організаційно-економічних, управлінських та технологічних заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності підприємства як на внутрішніх, так і на зовнішніх ринках. Ключовим аспектом у вирішенні цієї проблеми є виявлення джерел оновлення експортного потенціалу та впровадження заходів для його стимулювання. Для успішного виходу на зовнішні ринки у будь-якій галузі підприємству необхідно мати як практичні, так і теоретичні знання в управлінні та здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Це дозволить оптимізувати інвестиційні, інноваційні та виробничо-збутові процеси та досягти успіху на міжнародному ринку. Умови воєнного конфлікту в Україні створили складну ситуацію для учасників зовнішньоекономічної діяльності, що потребує застосування нетрадиційних юридичних методів у вирішенні договірних суперечок. Особливо гостро виникає питання в контексті виконання зобов'язань та організації логістики. Проблеми з логістикою стали основним викликом для багатьох компаній – як експортерів, так і імпортерів. Бізнесу довелося швидко адаптуватися та переглядати процеси, щоб забезпечити постачання товарів або сировини, а також доставку власної продукції за кордон. Умови окупації морських портів та блокування їх роботи, припинення авіатранспорту, а також розрив торгівельних відносин з агресорами стали суттєвими факторами, які вплинули на зовнішньоекономічну сферу країни. З початку війни Україна зіткнулася з численними проблемами у сфері логістики та інфраструктури. Перш за все, перекриття кордонів із зонами конфлікту суттєво ускладнило міжнародну торгівлю та переміщення товарів через кордон. Закриття морських портів на окупованих територіях призвело до обмеження експорту та імпорту через морські шляхи. Також зупинення авіаперевезень між регіонами країни та міжнародними пунктами призвело до серйозних ускладнень у забезпеченні логістичних потреб підприємств та громадян. Всі ці фактори створили значні труднощі для бізнесу та населення України у забезпеченні та здійсненні зовнішньоекономічних операцій. Мета бакалаврської роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробці пропозицій щодо вдосконалення процесу управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві ПрАТ «МХП». Для досягнення мети в роботі були поставлені і розв'язані наступні завдання: ● теоретично обґрунтувати підходи до трактування сутності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; ● узагальнити погляди вітчизняних та іноземних вчених щодо теорії управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; ● опрацювати методичні підходи щодо оцінки ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; ● проаналізувати фінансово-економічну діяльність підприємства ПрАТ «МХП»; ● провести аналіз управління зовнішньоекономічною діяльністю ПрАТ «МХП»; ● визначити ефективність управління зовнішньоекономічною діяльністю ПрАТ «МХП»; ● обґрунтувати шляхи удосконалення управління зовнішньоекономічною діяльністю ПрАТ «МХП». Об’єктом дослідження є процес управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, аналітичних і практичних аспектів щодо шляхів удосконалення управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Під час виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи використовувалися наукові підходи та методи дослідження, зокрема, абстрактно–логічний (теоретичні узагальнення та формування висновків), порівняння та аналогій (для розкриття економічної сутності поняття «управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства»); системно–структурний аналіз (вивчення й узагальнення методів та механізм управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві); статистико–економічний (аналіз управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві та оцінка її ефективності); графічний (візуалізація матеріалу дослідження).Документ access-status.restricted.listelement.badge Забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства(2024) Косенко Юлія Олегівна; Ібатуллін М.Актуальність роботи. Зовнішньоекономічна діяльність становить ключовий елемент світової економіки і відіграє вирішальну роль у розвитку будь-якої сучасної держави. Такого роду діяльність стимулює зростання виробництва, розширення торгівлі та інвестицій, впровадження інновацій та забезпечує доступ до нових ринків товарів та послуг. Країни взаємодіють у сфері зовнішньоекономічних відносин для задоволення своїх різноманітних потреб, включаючи економічні, фінансові, політичні та соціальні. Відносини можуть мати різні форми, від експорту до імпорту товарів та послуг, різноманітних інвестицій, до обміну технологіями та міжнародних угод. Завданням законодавства є створення міцного та ефективного нормативного фундаменту для підтримки такої діяльності. Однак, сучасний стан регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні потребує покращення, що підкреслює актуальність і необхідність цього дослідження. Зовнішньоекономічна діяльність є невід’ємною складовою функціонування сучасних підприємств в умовах глобалізації світової економіки. Ефективне здійснення зовнішньоекономічних операцій дозволяє розширити ринки збуту, забезпечити доступ до нових технологій та ресурсів, підвищити конкурентоспроможність продукції. Проте для успішної реалізації експортно- імпортних операцій необхідно враховувати численні фактори зовнішнього та внутрішнього середовища, розробляти стратегію зовнішньоекономічної діяльності, забезпечувати її ресурсне підкріплення. У зв’язку з цим питання забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства є надзвичайно актуальним. Теоретичну основу для дослідження зовнішньоекономічної діяльності заклали такі науковці, як Л. Богачова, О. Журавель, Ю. Лаврова, С. Коломацька та інші. Втім, у зв’язку з новими викликами, такими як воєнний стан, які впливають на економіку України, виникає потреба у стратегічних змінах у правовому регулюванні цієї сфери. Нинішні проблеми вимагають нових наукових досліджень для оцінки та оптимізації законодавчих норм. Мета дослідження полягає у розробці комплексу заходів, спрямованих на підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: - визначити сутність та значення зовнішньоекономічної діяльності підприємства; - навести фактори формування та використання експортного потенціалу підприємства; - дослідити механізми та особливості формування експортного потенціалу в умовах воєнного стану; - надати загальну характеристику підприємства та його зовнішньоекономічної діяльності; - провести аналіз експортно-імпортних операцій підприємства; - здійснити оцінку ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства; - оцінити розширення ринків збуту продукції на зовнішніх ринках; - описати можливість диверсифікації зовнішньоекономічної діяльності; -запропонувати удосконалення організаційно-управлінського забезпечення зовнішньоекономічної діяльності. Об’єктом дослідження є процес здійснення зовнішньоекономічної діяльності підприємства ТДВ «Рівнехолод». Предметом дослідження є управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства ТДВ «Рівнехолод». Методи дослідження: системний аналіз, SWOT-аналіз, PEST-аналіз, порівняння, групування, графічний, розрахунково-аналітичний, статистичні методи, економіко-математичне моделювання. Практичне значення отриманих результатів полягає в можливості їх впровадження на підприємстві ТДВ «Рівнехолод» з метою підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності в умовах воєнного стану. Запропоновані заходи сприятимуть диверсифікації експортних ринків, оптимізації імпортних потоків, зміцненню фінансово-економічного стану підприємства та забезпеченню його стійкого розвитку в період війни. Структура роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг роботи становить 88 сторінок, у тому числі 14 таблиць, 7 рисунків та 3 додатків. Список використаних джерел налічує 62 найменування.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління зовнішньоекономічною діяльністю аграрних підприємств в умовах функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС(2024) Коломієць Ольга Анатоліївна; Файчук О.Актуальність теми. Знаковою подією для нашої країни стало підписання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом у 2014 році і створення поглибленої і всеосяжної зони вільної торгівлі (ПВЗВТ) [1]. Вона передбачає «здійснення цілої низки заходів для адаптування ринкового середовища, розбудови регуляторних механізмів на гармонізованих інституціональних засадах, що слугуватиме взаємовигідній інтеграції» [2]. У 2017 р. була підписана економічна частина Угоди, яка сприяла лібералізації торгівлі між Україною та Євросоюзом і активізації зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів аграрного ринку, залученню інвестицій від міжнародних донорів, ресурсному забезпеченню та придбанню новітнього обладнання для виробництв, що в кінцевому рахунку сприяло підвищенню конкурентоспроможності українських товаровиробників і збільшенню доходів. Важливою стала підтримка Європейського Союзу українських підприємців під час епідемії Covid-19 та повномасштабного російського вторгнення в лютому 2022 р. Особливо відчутною допомогою стала відміна ввізних митних зборів і квот на ввезення сільськогосподарської продукції з України до країн ЄС. Це рішення допомогло підтримати економіку нашої країни під час війни. Сільське господарство належить до основних галузей національної економіки. Питома вага аграрної продукції в загальнодержавному експорті у 2020 р. становила 45,1%, у 2022 р. – 53%, у 2023 р. – збільшилася до 62%. Зараз українські аграрні компанії переживають важкі часи, намагаючись вижити і вести бізнес в екстремальних умовах воєнного стану. Тому менеджмент зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних аграрних підприємств потребує швидкого реагування на виклики сьогодення і адаптації до нових умов. А форс-мажорна лібералізація торгових відносин з країнами Євросоюзу в рамках зони вільної торгівлі дає можливість українським компаніям вийти на міжнародні ринки на кращих умовах, ніж раніше, наростити обсяги виробництва та збільшити експорт агропродукції, розширити сфери діяльності і таким чином забезпечити конкурентоспроможність, життєдіяльність і стійкість бізнесу. Мета дослідження - розробка та обґрунтування рекомендацій з удосконалення системи управління зовнішньоекономічною діяльністю аграрних підприємств на прикладі ТОВ фірми «Астарта-Київ», спрямованих на оптимізацію та підвищення ефективності експортних операцій. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: - з’ясувати сутність поняття «управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства»; - розглянути особливості управління зовнішньоекономічною діяльністю аграрних підприємств; - систематизувати та узагальнити методичні підходи до оцінки ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств; - розглянути загальну організаційно-економічну характеристику ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - проаналізувати динаміку і структуру зовнішньоекономічних операцій ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - визначити рівень ефективності прийняття управлінських рішень в зовнішньоекономічній діяльності досліджуваного аграрного підприємства; - проаналізувати економічні наслідки функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС для українських аграрних підприємств; - виявити напрями підвищення ефективності системи управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - обґрунтувати управлінські рішення щодо вдосконалення стратегії здійснення зовнішньоекономічних операцій ТОВ фірми «Астарта-Київ» Об’єкт дослідження – процес формування і реалізації зовнішньоекономічної діяльності ТОВ фірми «Астарта-Київ». Предмет дослідження – сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів управління зовнішньоекономічною діяльністю вітчизняних аграрних підприємств в умовах функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. При написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи були використані наступні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: - монографічний метод для уточнення сутності дефініції «управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства»; - метод економічного аналізу при дослідженні організаційно- економічної характеристики та зовнішньоекономічних операцій ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - методи стратегічного планування і аналізу, зокрема SWOT-аналіз для оцінки впливу зовнішнього і внутрішнього середовища ТОВ фірми «Астарта- Київ»; - логіко-конструктивний метод, порівняння, системний підхід, економіко-статистичні методи при виявленні та обґрунтуванні основних напрямів підвищення ефективності системи управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ фірми «Астарта-Київ» за умов функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. Апробація результатів дослідження. Результати дослідження у кваліфікаційній бакалаврській роботі були представлені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (26/10/2021–27/10/2021); V Міжнародній науково-практичній онлайн- конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (06/10/2022); VII Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Роль молоді у розвитку АПК України» (19/04/2023–20/04/2023); VI Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (18/05/2023 – 19/05/2023); IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості» (25/10/2023 - 26/10/2023); VII Міжнародній науково-практичній конференції «Інклюзивний розвиток національної економіки: глобальні тенденції, можливості України та роль агропродовольчого сектору» (16/11/2023 - 17/11/2023); 73-ій науково-практичній студентській конференції «Маркетинг очима молоді: проблеми та перспективи» (04/04/2024); VII Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції для студентів, аспірантів та молодих вчених: «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (м. Київ, 9 травня 2024 р.). Опубліковано 8 тез матеріалів конференцій. Практична значущість. Результати проведеного дослідження, присвячені удосконаленню системи управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ фірми «Астарта-Київ». Підприємству надається комплекс рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності експортних операцій, зокрема через оптимізацію логістики, управління ризиками, диверсифікацію і сертифікацію продукції та впровадження інновацій. Розробки можуть бути застосовані на практиці для вдосконалення процесів управління, зниження витрат, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції на міжнародних ринках. Ці стратегії дозволять ТОВ фірмі «Астарта-Київ» адаптуватися до змінюваних умов ринку та використовувати можливості зони вільної торгівлі з ЄС для сталого розвитку та розширення своєї діяльності. Структура кваліфікаційної роботи обумовлена метою і завданням дослідження. Її обсяг становить 59 сторінок основного тексту. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (4 сторінки, 44 назви), 9 таблиць, 12 рисунків та 2 додатки на 12 сторінках.