Кваліфікаційні роботи бакалаврів
Постійне посилання на розділhttps://dglibtest.nubip.edu.ua/handle/123456789/9
Переглянути
Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування експортного потенціалу ринку м’яса свинини України в умовах євроінтеграції(2024) Скоц Ольга Василівна; Ібатуллін М.Інтеграція України до європейського простору відкриває нові можливості для розвитку різних галузей, зокрема й аграрного сектору. Серед експортно орієнтованих товарів м'ясо свинини посідає чільне місце, адже Україна входить до топ-10 світових виробників цієї продукції. Однак, реалізація експортного потенціалу української свинини на ринку ЄС потребує ретельного вивчення та аналізу низки аспектів, пов'язаних з адаптацією до європейських стандартів, вимог та норм. Із запровадженням воєнного стану в Україні галузь свинарства опинилася у частковій невизначеності, що призвело до втрати ринків збуту, які й до того були вимогливі до українських експортерів через часті спалахи АЧС в Україні; до зменшення поголів’я або ж його ліквідації через нестачу кормів та фінансування. Внаслідок воєнних дій значно порушилися логістичні зв’язки. Враховуючи, що Україна експортує лише близько 1% свинини з усіх видів м’ясної продукції, це робить українських експортерів ще менш впевненими у можливості подальшого розвитку галузі, маючи скрутне становище. Знаходження шляхів стимулювання експортного потенціалу свинини і ринків збуту цієї продукції є головним завданням сільськогосподарських підприємств. В цьому полягає актуальність теми даної бакалаврської роботи. Проблемою стану української галузі свинарства займалися такі вчені як М. Гопка, А. Карпенко, О. Савчук та ін., які досліджували фактори, що впливають на конкурентоспроможність українського експорту м'яса свинини, а також Ю. В. Самойлик, О.С. Юрченко, О. М. Бондарська, О. Маслак, С. М. Калінчик, Н. О. Аверчева, які аналізували проблеми та перспективи розвитку експорту м'яса свинини. Ці та інші дослідження слугували теоретичною та методичною базою для проведення даного дослідження. Мета бакалаврської кваліфікаційної роботи полягає у виявленні та розумінні теоретичних та практичних аспектів формування експортного потенціалу ринку м'яса свинини України в умовах євроінтеграції. Відповідно до мети окреслено наступні завдання: 1. розкрити сутність поняття «експортного потенціалу»; 2. визначити механізми формування експортного потенціалу; 3. проаналізувати особливості формування експортного потенціалу в умовах воєнного стану; 4. розглянути світову кон’юнктуру ринку свинини; 5. проаналізувати експортний потенціал ринку свинини України; 6. визначити економічну ефективність виробництва свинини в умовах воєнного стану; 7. охарактеризувати світовий досвід стимулювання експорту свинини; 8. дослідити напрями забезпечення державної підтримки експортного потенціалу ринку свинини України; 9. визначити напрями підвищення економічної ефективності експорту свинини в Україні в умовах воєнного стану. Об’єктом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є експортний потенціал ринку м’яса свинини України. Предметом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є формування експортного потенціалу ринку м’яса свинини України. Методи дослідження. У ході написання бакалаврської кваліфікаційної роботи застосовувались такі методи дослідження, як функціональний та системний аналіз, історичне та логічне спостереження, метод синтезу інформації, методи графічного зображення, групування, порівняння та метод узагальнення. Ця бакалаврська кваліфікаційна робота складається з вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Перший розділ бакалаврської кваліфікаційної роботи присвячено дослідженню теорії сутності, механізму та особливостям формування експортного потенціалу. У другому розділі бакалаврської кваліфікаційної роботи було проаналізовано та оцінено сучасний стан експортного потенціалу ринку свинини України в умовах воєнного стану, а також проведено аналіз економічної ефективності виробництва свинини в Україні в умовах воєнного стану. Третій розділ роботи розкриває напрями стимулювання забезпечення експортного потенціалу ринку м’яса свинини України в умовах воєнного стану, а також в ньому розглянуто шляхи забезпечення державної підтримки експортного потенціалу ринку свинини України. У бакалаврській кваліфікаційній роботі подано 11 рисунків та 4 таблиці. Для написання дипломної роботи було використано 40 джерел інформації, серед яких наукові роботи, підручники, наукові статті та журнали, монографії та інтернет-ресурси, зокрема офіційні сайти та статистичні дані.Документ access-status.restricted.listelement.badge Обґрунтування технології вирощування осетрових видів риб за різних умов(2024) Плотко Аліна Михайлівна; Кононенко І.С.Кваліфікаційна робота на тему «Обґрунтування технології вирощування осетрових видів риб за різних умов» розглядає питання ефективності різноманітних технологій вирощування особливо цінних видів риб – осетрових. Робота виконана на 50 сторінках, складається зі вступу, огляду літератури, , матеріалів та методів досліджень, результатів власних досліджень та висновків; містить 18 рисунків. Список використаної літератури налічує 41 джерел. Актуальність теми. Аналіз аспектів технологій вирощування осетрових риб за різних умов дозволить чіткіше зрозуміти сильні та слабкі сторони кожної, визначити правильних підхід до організації їх розведення та наблизити технологів до бажаного позитивного результату. Мета досліджень: розробка обґрунтування вибору технології вирощування молоді європейського осетра за різних умов його утримання з метою відновлення його природних запасів. Об’єкт дослідження: європейський осетер (Acipenser sturio). Предмет дослідження: технологічний процес вирощування молоді європейського осетра за різних умов. Методи дослідження. Вирішення поставленої мети дипломної кваліфікаційної роботи проводилося із використанням загально-наукових методів досліджень, зокрема пошук та аналіз літератури та інформаційних джерел, узагальнення отриманої інформації та порівняння інформації. Завдання дослідження: 1.провести огляд літератури щодо загальної інформації про осетрових видів риб; 2.проаналізувати біологічні особливості європейського осетра; 3.проаналізувати технологічні особливості вирощування європейського осетра; 4.проаналізувати особливості осетрових за різних умов вирощування; 5.зробити висновки за результатами проведеної роботи. Практичне значення одержаних результатів. Практичне значення отриманих результатів полягає розробці зрозуміло та доступного обґрунтування щодо ефективності вирощування життєстійкої молоді європейського осетра за різних умов з метою випуску його у природні водойми для стабілізації та відновлення природних популяцій.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування інвестиційної привабливості підприємства(2024) Мусійчук Дар’я Анатоліївна; Власенко Т.Актуальність теми. В сучасних умовах значна кількість підприємств зіштовхується із такою проблемою як нестача фінансових ресурсів для впровадження інвестиційних проектів, тому промислові підприємства потребують залучення коштів інвесторів. У зв’язку із цим, промислові підприємства мають регулярно оцінювати власний рівень інвестиційної привабливості. Інвестиції являються двигуном та основним важелем для розвитку та розширення підприємств. Гостра конкуренція та обмеженість інвестиційних ресурсів спонукає інвесторів до ретельного вибору суб’єкта господарювання щодо вкладання коштів для забезпечення їх раціонального використання та отримання кращого результату. Теоретичні проблеми забезпечення інвестиційної привабливості підприємств як основного чинника залучення ресурсів для здійснення інвестиційної діяльності розглядаються в працях провідних іноземних та вітчизняних вчених, таких як Дж. Кейнс, І. Фішер, Г. Александер, Д. Бейлі, Л. Гітман, М. Джонк, У. Шарп, І.О. Бланк, Л.М. Борщ, Н.І. Лахметкіна, Т.В. Майорова, А.А. Пересада, А.М. Поручник, Н.А. Русак, В.А. Русак, Н.О. Татаренко та інші. Фундаментальні та прикладні питання аналізу інвестиційної привабливості підприємств та оцінки ефективності інвестицій вивчали у своїх працях вітчизняні науковці: К.С. Берестовий, Н.Ю. Брюховецька, О.І. Гуторов, С.О. Гуткевич, П.А. Лайко, Н.С. Макарій, Г.М. Підлісецький, В.П. Савчук, О.В. Хасанова та ін. Метою роботи є теоретико - методичне обґрунтування наукових засад та розробка практичних рекомендацій щодо підвищення інвестиційної привабливості підприємства ТОВ «АЛЕАНА». Для досягнення поставленої мети у роботі, необхідно виконати такі завдання: 1. Дослідити теоретичні основи аналізу інвестиційної привабливості підприємства. 2. Визначити основні методи аналізу інвестиційної привабливості підприємства. 3. Провести організаційно-економічну характеристику ТОВ «АЛЕАНА». 4. Дати оцінку фінансово-економічному стану ТОВ «АЛЕАНА». 5. Провести аналіз інвестиційної привабливості ТОВ «АЛЕАНА». 6. Запропонувати напрямки підвищення інвестиційної привабливості ТОВ «АЛЕАНА» та оцінити ефективність запропонованих заходів. Об’єктом дослідження є процеси організації інвестиційного діяльності підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних засад щодо процесу підвищення інвестиційної привабливості ТОВ «АЛЕАНА». Методи дослідження. Для вирішення поставлених у роботі завдань використані різноманітні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, зокрема, деталізації, порівняння, абсолютних та відносних величин, рядів динаміки та економіко-математичного моделювання, табличний і графічний методи. Практичне значення одержаних результатів. Розроблені в результаті дослідження теоретичні положення та практичні рекомендації можуть бути використані в діяльності промислових підприємств України. Структура роботи: робота складається з вступу, трьох розділів, восьми підрозділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Список використаних джерел включає 37 найменувань. Результати роботи можуть бути використані у практичній діяльності досліджуваного підприємства - ТОВ «АЛЕАНА»; м. Обухів, Київської області.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління розвитком сільських територій(2024) Левченко Андрій Русланович; Калівошко О.Сільські території відіграють важливу роль у забезпеченні продовольчої безпеки країни, збереженні культурної спадщини та традицій, а також є місцем проживання значної частини населення. Однак, через ряд соціально-економічних та екологічних проблем, багато сільських територій перебувають у стані занепаду та стагнації. Тому питання ефективного управління розвитком сільських територій є надзвичайно актуальним для забезпечення їх сталого розвитку та підвищення якості життя сільського населення. Метою даної дипломної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення системи управління розвитком сільських територій. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі завдання: - вивчити сутність та значення сільських територій, концепції та підходи до їх розвитку; - проаналізувати наукову літературу з проблематики управління розвитком сільських територій; - виявити ключові проблеми та виклики в управлінні сільськими територіями; - розробити підходи до вдосконалення системи управління розвитком сільських територій; - оцінити ефективність запропонованих рішень; - сформулювати практичні рекомендації щодо вдосконалення організаційно-економічного механізму управління та заходів сприяння сталому розвитку сільських територій. Об'єктом дослідження є процес управління розвитком сільських територій в Україні. Дослідження ґрунтується на системному підході з використанням методів аналізу та синтезу, порівняння, узагальнення та статистичного аналізу. Результати дипломної роботи мають практичне значення для органів місцевого самоврядування, державної влади та інших зацікавлених сторін у питаннях управління розвитком сільських територій. Запропоновані рекомендації можуть бути використані для удосконалення існуючих програм і заходів. Структура дипломної роботи складається з переліку умовних позначень, вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. У вступі обґрунтовано актуальність теми, сформульовано мету, завдання, об'єкт та методи дослідження, окреслено практичне значення роботи. У першому розділі "Теоретичні основи управління розвитком сільських територій" розкриваються суть та значення сільських територій, концепції та підходи до їх розвитку, а також наводиться огляд літератури з досліджуваної проблематики. Другий розділ "Дослідження управління розвитком сільських територій" присвячений виявленю проблем та викликів, розробці підходів до вдосконалення системи управління, вибору методів та напрямків досліджень, обґрунтуванню загальної методики їх проведення, а також оцінці ефективності запропонованих рішень. Третій розділ "Практичні рекомендації щодо вдосконалення управління сільськими територіями" містить пропозиції щодо вдосконалення організаційно- економічного механізму, заходи сприяння сталому розвитку сільських територій та висвітлює питання охорони праці і безпеки життєдіяльності. У висновках узагальнено основні результати проведеного дослідження. Список використаних джерел налічує 42 найменування. Робота містить 6 таблиць. Загальний обсяг становить 55 сторінок.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління корпоративною культурою міжнародної компанії(2024) Луцик Ілля Валерійович; Тюріна А.Концепція корпоративної культури в Україні розглядається як сфера, що потребує уваги та подальшого розвитку. Є компанії, де корпоративна культура нерозвинена або перебуває в зародковому стані, або де управління взаємовідносинами з працівниками розвивається неконтрольовано. У той же час, є компанії, які роблять кроки для зміни корпоративної культури таким чином, щоб вона сприяла та доповнювала обрану стратегію. Багато українських компаній зараз розвивають спеціалізовані служби з розробки та впровадження корпоративної культури. Керівникам потрібен час, щоб усвідомити, наскільки важливою є корпоративна культура для розвитку компанії, як нематеріальна основа конкурентоспроможності та елемент успіху компанії на ринку. Управління корпоративною культурою визначає підвищення ефективності розвитку компанії на ринку як безпосереднє стимулювання діяльності співробітників та її впливу на зовнішнє середовище і споживачів. Корпоративна культура як філософська та управлінська категорія є частиною організаційної культури підприємства і пов'язана з нею як частина і як ціле. По-перше, вона виникає як продукт її природного розвитку у зв'язку з комунікацією між працівниками та керівництвом, що є процесом формування виробничих відносин та еволюційним шляхом корпоративної культури. По- друге, культура спілкування створюється людьми, штучно нав'язується під час спілкування, є результатом раціонального вибору і вважається раціональною моделлю. По-третє, в роботі компанії поєднуються формальні раціональні та стихійні виробничі процеси, створюючи природно-штучну змішану систему, двосторонню корпоративну та громадянську культуру. У сучасному світі корпоративна культура стала важливим фактором, що впливає на успіх організацій, особливо тих, що мають міжнародний масштаб. Метою цієї бакалаврської кваліфікаційної роботи є вивчення та узагальнення теоретико-методичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо управління корпоративною культурою в міжнародній компанії. Для досягнення цієї мети необхідно вирішити наступні завдання: –дослідити концепцію корпоративної культури; –описати роль і місце корпоративної культури в процесі забезпечення конкурентоспроможності організації; –вивчити особливості управління корпоративною культурою в організації; –здійснити організаційно-економічну характеристику компанії KERNEL; –охарактеризувати фінансово-економічний стан компанії KERNEL; –проаналізувати ефективність управління корпоративною культурою KERNEL; –дослідити напрями удосконалення корпоративної культури KERNEL; –вивчити міжнародний досвід удосконалення корпоративної культури; –опрацювати напрями розвитку стратегії управління корпоративною культурою KERNEL. Об’єкт дослідження – процес управління корпоративною культурою в компанії Kernel. Предмет дослідження - теоретичні та практичні аспекти управління корпоративною культурою міжнародної компанії та підходи до підвищення її ефективності в компанії Kernel. Методи дослідження. Аналіз літературних джерел та наукових публікацій з метою вивчення теоретичних аспектів управління корпоративною культурою, спостереження та аналіз практичного досвіду управління культурою в міжнародних компаніях. Анкетування та опитування для діагностики міжнародної корпоративної культури, порівняльний аналіз міжнародного досвіду управління міжнародною корпоративною культурою для виявлення ефективних стратегій та практик. Наукова новизна полягає у можливості використання отриманих у роботі рекомендація для удосконалення корпоративної культури вітчизняних підприємств. Результати кваліфікаційної бакалаврської роботи представлені на VII Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «НОВІ ВИКЛИКИ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ» (м. Київ, 30.04.2024 р.). Структура кваліфікаційної бакалаврської роботи обумовлена логікою дослідження та складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел із 46 найменувань, додатків. Робота містить 11 таблиць, 13 рисунків та 2 додатки. Загальний обсяг роботи становить 70 сторінок.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління організаційною діяльністю підприємства(2024) Браславська Марія Миколаївна; Драгнєва Н.Актуальність теми. Динамічна зміна світового економічного устрою, вплив на всі сфери життя пандемії корона-вірусу, воєнного стану призвели до докорінних змін у функціонуванні вітчизняних підприємств. Відбувається постійний та мінливий вплив зовнішнього середовища та його основних факторів на діяльність суб’єктів господарювання. На сьогодні особливої актуальності набувають нові підходи до управління підприємством та його розвитком. Це пов’язано з визнанням невизначеності середовища, розумінням, що не можливо досягнути довгострокової стабільності, і тому необхідно формувати гнучкість бізнесу, щоб забезпечувати довгострокову ефективність діяльності. Оскільки підприємство є складною соціально-економічною та техніко-технологічною системою націленою на отримання підприємницького доходу шляхом задоволення суспільних потреб, то воно потребує раціонально організованої та оптимально сформованої системи управління. Управління ефективністю діяльності підприємства необхідно розглядати як систему, яка складається з певної кількості елементів, а досягати успіху вона може лише за умов скоординованих дій її складових, правильно обраних методів управління, програми мотивацій та механізму управління ефективністю діяльності підприємства. Також, слід зазначити, що управління ефективністю діяльності в момент кризи, коли перед багатьма підприємствами постала задача виживання, виконує дуже важливу функцію, оскільки визначає форму відносин із зовнішнім середовищем, формує методологію його системи і реалізує власне процес управління. Саме управління суб’єктом господарювання є необхідною умовою, що забезпечує цілісність та результативність його діяльності, реалізується як цілеспрямована дія на об’єкти управління та виступає самостійним видом діяльності по плануванні, організації, мотивації та контролю діяльності. Актуальність науково-теоретичного та практичного дослідження системи організації управління діяльністю підприємства обумовили вибір теми, мету і завдання бакалаврської роботи. Теоретичні аспекти розвитку управління організаційною діяльністю підприємств всебічно висвітленні у наукових працях багатьох вітчизняних і зарубіжних вчених: Т. І. Балановської, Р. І. Буряка, О. Д. Гудзинського, Й. С. Завадського, В. Л. Диканя, Т. Л. Мостенської та багатьох інших авторів. Посилення конкурентоспроможності підприємства із акцентом на удосконалення управління організаційною діяльністю підприємства є комплексною проблемою, для вирішення якої потрібно розробити загальну стратегію розвитку підприємства, що охоплює не тільки процес виготовлення продукції, але й її реалізацію, та сервісне обслуговування після реалізації. Мета і завдання роботи. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних аспектів та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення управління організаційною діяльністю підприємства. Для досягнення мети визначено такі завдання: - визначити сутність управління організаційною діяльністю підприємства; - розглянути зарубіжний досвід управління організаційною діяльністю підприємства; - визначити тенденції розвитку ТОВ «Збаразький КХП»; - оцінити систему управління організаційною діяльністю підприємства; - проаналізувати ефективність управління організаційною діяльністю в ТОВ «Збаразький КХП»; - розробити шляхи удосконалення управління організаційною діяльністю підприємства; - обґрунтувати напрями оптимізації управлінської структури у підприємстві. Об’єктом дослідження є процес управління організаційною діяльністю підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних аспектів управління організаційною діяльністю. Методи дослідження. Для досягнення мети використовувались різні методи, зокрема, порівняння, графічний, балансовий, індексний, економіко-математичний, систематизації та узагальнення (для формування пропозиції щодо удосконалення системи управління підприємствами), аналітичний, структурно-логічний. Інформаційною базою досліджень є Закони України, нормативно-правові та законодавчі акти органів державної влади, аналітичні матеріали Державної служби статистики України, річні фінансові звіти ТОВ «Збаразький КХП», власні дослідження автора. Структура та обсяг роботи. Загальний обсяг роботи складає 65 сторінок друкованого тексту. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, список використаних джерел нараховує 43 найменування.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування стратегій розвитку для підприємств малого й середнього бізнесу(2024) Коваленко Ростислав Миколайович; Прушківська Е.Актуальність теми дослідження. Аграрно промисловий комплекс є одним з основних секторів економіки України. Він відіграє основну роль у забезпеченні продовольчої безпеки, створенні робочих місць та підтримці економічного зростання в країні. Однак малі та середні сільськогосподарські підприємства стикаються з низкою чинників та факторів, включаючи наслідки війни та епідемій, які провокують бізнеси на перегляд своїх стратегій розвитку та змушує створювати нові шляхи подальшого зростання. Тому дослідження формування стратегій розвитку малих та середніх підприємств в сучасних умовах є актуальним і важливим питанням. В умовах глобальних викликів та національної нестабільності стикається з безпрецедентними викликами, які впливають на всі сфери життя, включаючи економіку та бізнес. Україна, як і багато інших країн, стикнулася з двома основними викликами: війна на сході країни та пандемія COVID-19. Така ситуація впливає не тільки на розвиток малих та середніх підприємств, а ще й на досягнення поставлених завдань та на самі процеси господарювання. Саме такі умови і створюють необхідність змінювати способи приймати рішення та досягати цілі. Не менш важливим в таких надзвичайно мінливих умовах є постанова стратегічно важливих пріоритетів для розвитку підприємства. У стратегії підприємства головною метою являється створення переваг для більш ефективного конкурування задля забезпечення стійкого положення та стабільного функціонування в довгостроковій перспективі. Щоб на практиці стратегія показала необхідний результат вона повинна включати в себе низку факторів, таких як розподіл обмежених ресурсів, налагодження комунікативних звʼязків в ієрархічній структурі підприємства та встановлення й надання повноважень виконавцям. Стратегія це інструмент, що допомагає у ефективному керуванні підприємством. Стратегію можна назвати сукупністю рішень різного роду, що слугують орієнтиром як для працівників так і для керівників. Щоб визначити формування стратегії розвитку потрібно дослідити чинники внутрішнього та зовнішнього середовища, що впливають на прийняття рішень підприємства, враховуючи положення підприємства на ринку. Наукові дослідження по тематиці. Проблеми функціонування та розвитку малих й середніх підприємств прослідковуються в роботах зарубіжних та українських вчених, зокрема: Р. Акофф, І. Ансофф, М. Портер, Т. Власенко, Л. Шинкарук, Е. Прушківська. В. Серединська, О. Загородна та багато інших науковців. Метою роботи є виявлення факторів впливу на формування сучасних стратегій розвитку малих й середніх підприємств в Україні та розробка напрямів удосконалення стратегії ТОВ «УКРАГРОКОМ». Задля реалізації встановленої мети дослідження були поставлені наступні завдання: - з’ясувати особливості та сутність сучасних стратегій розвитку підприємства; - класифікувати чинники впливу на формування стратегії розвитку малих та середніх підприємств в умовах нестабільності; - проаналізувати економічну діяльність та організаційну структуру ТОВ «УКРАГРОКОМ»; - визначити напрямки удосконалення стратегії ТОВ «УКРАГРОКОМ» в сучасних умовах. Обʼєктом дослідження є система формування стратегії малих та середніх підприємств. Предметом дослідження є закономірності та фактори формування сучасних стратегій розвитку малих та середніх підприємств в умовах нестабільності. Методологічну складову роботи склали теорії та моделі стратегічного менеджменту, підприємництва, розвитку бізнесу. Були використані методи аналізу та синтезу, групування та класифікації, індукції та дедукції, PEST-аналіз, SWOT- аналіз, SNW-аналіз, табличний та графічний аналіз для наглядної демонстрації дослідження. Практичне значення дипломної роботи полягає в отримані результатів, що в подальшому можуть слугувати підґрунтям для розробки та формування ефективної стратегії ТОВ «УКРАГРОКОМ». Структурно робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. Робота містить 12 таблиць. 11 рисунків. Загальний обсяг роботи становить 66 сторінок.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління розвитком особистості керівника(2024) Терниця Анатолій Сергійович; Вакуленко В.Актуальність теми. В світі динамічних змін і високої конкуренції роль керівника набуває особливого значення для ефективного функціонування та розвитку організацій. Успішність управлінської діяльності значною мірою залежить від особистісних якостей керівника, його здатності адаптуватися до змін, ефективно комунікувати з підлеглими, приймати стратегічно важливі рішення та впроваджувати інновації. Управління розвитком особистості керівника є актуальним напрямом досліджень з огляду на зростаючу складність управлінських задач і вимог до професійної компетентності. Сучасний керівник повинен поєднувати в собі різні навички та компетенції, зокрема аналітичне мислення, емоційну інтелігентність, здатність до постійного навчання та саморозвитку. Підвищення якості управління через розвиток особистісних якостей керівників сприяє досягненню стратегічних цілей підприємства, підвищенню продуктивності праці та загальної конкурентоспроможності. Управління розвитком особистості керівника є одним із ключових аспектів сучасного бізнес-середовища, яке постійно змінюється і вимагає від лідерів адаптації до нових умов. Розвиток особистості керівника включає не лише професійні навички, але й аспекти особистісного зростання, здатність керувати стресовими ситуаціями, приймати рішення в умовах невизначеності та ефективно комунікувати з різними стейкхолдерами. Ці аспекти набувають особливої ваги в сучасному світі, де міжнародні комунікації, культурна різноманітність та швидкі зміни у бізнес-процесах визначають успішність організації. Впровадження методів управління розвитком особистості керівника є необхідним елементом стратегії керування в сучасному бізнесі. У зв'язку з цим вбачаємо за необхідне проведення дослідження з метою вивчення ефективних методів управління розвитком особистості керівника. Таке дослідження допоможе виявити найбільш дієві підходи, що сприятимуть підвищенню адаптивності, комунікаційних навичок та стресостійкості керівників, а також забезпечать успішність організацій у сучасному динамічному бізнес-середовищі. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є виявлення ефективних підходів і стратегій управління розвитком особистості керівників для підвищення їхньої професійної компетентності та загальної ефективності управління. Відповідно до мети були визначені наступні завдання дослідження: - визначити сутність управління розвитком особистості керівника; - дослідити стратегічні підходи до управління розвитком особистості керівника; - проаналізувати методичні підходи до оцінки та аналізу ефективності функціонування системи управління розвитком особистості керівника; - визначити роль лідерства в системі управління персоналом на підприємстві; - навести загальну організаційно-економічну характеристику ТОВ «ЦУКОРАГРОПРОМ»; - провести діагностику системи управління розвитком особистості керівника ТОВ «ЦУКОРАГРОПРОМ»; - охарактеризувати стилі керівництва в управлінні персоналом підприємства; - виявити проблеми управління розвитком особистості керівника; - розробити стратегічні заходи з удосконалення стилів керівництва в управлінні персоналом підприємства. Об'єктом дослідження є процеси управління розвитком особистості керівників у сучасних організаціях. Предметом дослідження є методи, засоби та стратегії, що використовуються для розвитку особистісних та професійних якостей керівників. Базою дослідження є ТОВ «ЦУКОРАГРОПРОМ». У ході наукового дослідження використовувалися загальнонаукові й спеціальні методи дослідження, що включають аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, дедукцію та індукцію, а також системно-структурний аналіз і статистичний аналіз даних. Використання цих методів дозволило краще інтерпретувати результати дослідження, зокрема шляхом побудови графіків, діаграм та інших візуальних засобів відображення результатів дослідження. Теоретичне та практичне значення дипломної роботи полягають у тому, що результати дослідження становлять теоретичну основу для подальших досліджень у даній тематиці. Вони можуть бути використані для: розробки програм професійного розвитку керівників; вдосконалення існуючих методик управління розвитком особистості в організаціях; створення навчальних матеріалів для підготовки майбутніх лідерів; впровадження ефективних підходів до підвищення стресостійкості та комунікаційних навичок керівників; підвищення загальної ефективності управлінської діяльності в сучасних бізнес-умовах. Інформаційну базу дослідження склали інформаційно-аналітичні та статистичні матеріали міжнародних організацій та відомств, монографічні дослідження, наукові публікації вітчизняних та зарубіжних вчених, а також річні звіти та первинна документація ТОВ «ЦУКОРАГРОПРОМ. Апробація результатів бакалаврської роботи. Основні результати дослідження були оприлюднені на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту в умовах сучасних викликів» (м. Київ, НУБіП України, 11 жовтня 2023 р.). Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний зміст викладено на __ сторінках друкованого тексту, бакалаврська кваліфікаційна робота містить __ таблиць i __ рисунків. Список використаних джерел включає __ найменувань.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління фінансово-інвестиційною діяльністю фермерського господарства(2024) Німець Руслана Анатоліївна; Лобунець Т.Сучасні підприємства функціонують в виключно складному та непередбачуваному середовищі та стикаються кожного дня з великими ризиками та загрозами для своєї діяльності. З початку повномасштабної війни на території нашої країни багато підприємств фактично перестали функціонувати та перейшли в режим роботи “на виживання”. Не виключенням є й фермерські господарства. Адже агропромисловий сектор в Україні в усі часи стикався з великими ризиками, а початок війни дуже сильно ускладнив цю ситуацію. Фермерські господарства являються найбільш поширеною формою ведення підприємництва в сфері сільського господарства. Вони дуже поширені в нашій країні. Та це й не дивно, адже Україна з давніх часів є аграрною державою та має великий потенціал до розвитку цього напрямку бізнесу. Проте головною проблемою в його розвитку є недостатня державна підтримка, складності в отриманні інвестиційних коштів та невелику масштаби діяльності фермерських господарств. Економічна та політична криза в Україні, яка пов´язана з війною принесла багато негативних моментів. Проте, можна відмітити й деякі позитивні зміни, які пов´язані зі збільшенням фінансування розвитку підприємств в тому числі й підприємств агропромислового комплексу. Таке фінансування на сьогодні здійснюється в вигляді надання інвестицій та грантів від держави та різних міжнародних організацій на підтримку та розвиток малого бізнесу в Україні. Актуальність теми фінансово-інвестиційної діяльності фермерських господарств обумовлена з одного боку виникненням проблем в фінансуванні діяльності таких господарств, особливо в умовах війни. З іншого боку, зʼявляються нові фінансові можливості в вигляді програм фінансування діяльності фермерських господарств і, звичайно, вони повинні використовувати такі можливості повністю. Метою виконання дипломної роботи є вивчення ефективності управління фінансово-інвестиційною діяльністю на прикладі діючого фермерського господарства “Антарес Агро-П”. Дане підприємство відносить ся до агропромислового сектору України та займається вирощуванням бобових, зернових та технічних культур на своїх угіддях. Місце розташування фермерського господарства Одеська область. При виконанні дипломної роботи ставляться наступні завдання: - вивчення теоретичних засад функціонування агропромислових підприємств за сучасних умов господарювання; - дослідження місця та роді фінансово-інвестиційної діяльності в роботі фермерських господарств; - аналіз основних джерел фінансування діяльності фермерських господарств за сучасних умов господарювання; - оцінка результатів фінансово-господарської діяльності ФГ “Антарес Агро -П”; - оцінка інвестиційної привабливості підприємства “Антарес Агро -П”; - оцінка ролі лізингу в оптимізації фінансової діяльності фермерського господарства; - дослідження основних напрямків державної підтримки діяльності фермерських господарств за сучасних умов; - розробка основних засад формування стратегії розвитку фермерського господарства. Обʼєктом дослідження в ході виконання роботи є господарська діяльність обраного підприємства “Антарес Агро -П”. Предметом дослідження в ході виконання роботи є система фінансово-інвестиційної діяльності обраного базового підприємства. В ході виконання дипломної роботи будуть застосовані чисельні методи дослідження, а саме: - методи економічного аналізу: визначення тенденцій, відхилень, резервів збільшення окремих показників діяльності підприємства; - методи стратегічного аналізу: SWOT-аналіз, PEST-аналіз; - методи бізнес-планування та фінансового аналізу: оцінка інвестиційної привабливості, оцінка ліквідності, фінансової стійкості тощо. Наукова новизна даної роботи полягає в дослідженні змін, які відбулися в фінансово-інвестиційній діяльності фермерських господарств за умов війни в Україні. Дослідження інвестиційних питань в сільському господарстві проводили такі економісти-фахівці як: П.Т. Саблук, Є.Є. Гудзь, М.І. Кисіль, П.А. Стецюк, Н.Я. Дем'яненко, Ю.А. Лупенко та ін. В ході виконання дипломної роботи будуть використані літературні джерела (підручники та статті), які висвітлюють всі аспекти теми дослідження. Крім того, буде використано законодавчі та нормативно-правові акти, які стосуються діяльності фермерських господарств в Україні. Вони є в відкритому доступі в мережі Інтернет. З мережі також буде використано статистична інформація та інформація про дослідження ринку, що описує діяльність фермерських господарств в нашій країні.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування маркетингової стратегії підприємства(2024) Білан Ростислав Русланович; Аксентюк М.Актуальність теми. В умовах постійно змінюючогося бізнес–середовища формування маркетингової стратегії є ключовим елементом успішної конкурентної боротьби та забезпечення стійкого розвитку підприємства. Шляхом аналізу ринку, конкурентів, споживачів та власних ресурсів підприємство може визначити свої переваги та недоліки, що допоможе виробити ефективну маркетингову стратегію. Правильно спроектована маркетингова стратегія дозволить підприємству залучати нових клієнтів, утримувати існуючих, а також збільшувати свою частку на ринку. Завдяки адаптивності та гнучкості маркетингової стратегії, підприємство може ефективно реагувати на зміни у споживчих уподобаннях, технологічному прогресі та економічному середовищі. Ефективне впровадження маркетингової стратегії дозволить підприємству збільшити свою конкурентоспроможність, розширити свою аудиторію та збільшити прибутковість діяльності. Окремі проблеми формування маркетингових стратегій розглядали такі вчені як Гонтарева І., Мангушев Д., Жденовська А., Горобець Н., Кириченко С., Половинка К., Долгальова О., Мартиненко В., Лісений Є., Дяченко Ю., Кузьминчук Н., Горшков М., Блажко Ю., Бриндіна O., Труш М. . Процишин Ю., Хринюк О., Ганіч С. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів формування маркетингової стратегії підприємства, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення формування маркетингової стратегії підприємства. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - визначити теоретичні підходи до визначення маркетингової підприємства; - розглянути чинники та етапи розробки маркетингової стратегії; - охарактеризувати методологічні засади вибору та обґрунтування маркетингової стратегії; - навести загальну характеристику підприємства; - оцінити маркетингове середовище підприємства; - виконати оцінку ефективності маркетингової стратегії підприємства; - обґрунтувати можливі заходи щодо формування маркетингової стратегії підприємства; - навести адаптивну стратегію підприємства. Об’єктом дослідження є процес формування маркетингової стратегії підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти формування маркетингової стратегії підприємства. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах АТ «КБ «ПРИВАТБАНК». Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії формування маркетингової стратегії підприємства. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно–логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації; Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно–правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація АТ «КБ «ПРИВАТБАНК» а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення формування маркетингової стратегії підприємства, що сприятиме підвищенню прибутковості та конкурентоспроможності підприємства. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 74 сторінці, у тому числі робота містить 15 таблиць, 5 рисунків, 3 додатки та 36 використаних джерел. Структура і обсяг роботи. Бакалаврське дослідження містить список використаних джерел із 36 найменувань, 15 таблиць, 5 рисунків, 3 додатки та викладене на 60 сторінках основного тексту.Документ access-status.restricted.listelement.badge Використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств(2024) Винага Анна Романівна; Зоргач А.Актуальність теми. Складнощі управління персоналом виникають не лише через велику складність людської поведінки, але й у зв’язку із стрімким науково-технічним прогресом у всіх сферах економіки. Умови прискореного розвитку вимагають творчого підходу до управління та активної участі всіх працівників у вирішенні виробничих та господарських завдань. Зокрема, важливо враховувати, що трудова активність та розвиток творчої ініціативи працівників значною мірою залежать від ефективності соціально-психологічних методів управління, які використовує керівник. В умовах змін і інтенсифікації виробництва, активна взаємодія між керівництвом та персоналом стає ключовою для досягнення спільних цілей та оптимізації виробничих процесів. Такий підхід сприяє не лише підвищенню мотивації працівників, але й створенню сприятливого психосоціального середовища на підприємстві, що позитивно впливає на ефективність та сприяє розвитку підприємства. Соціально-психологічні методи менеджменту стають все більше актуальними в управлінні підприємствами в сучасному бізнес-середовищі. Розуміння психології працівників, їхніх потреб та мотивацій дозволяє керівникам створювати ефективні комунікаційні стратегії та сприяє формуванню позитивної організаційної культури. Ці методи також сприяють управлінню конфліктами та підвищенню загальної продуктивності працівників, що робить їх невід’ємною частиною сучасного успішного бізнес-управління. Теоретичні та практичні аспекти використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств досліджували такі учені, як: Артищук І. В., Балановська Т. І., Зачко О. Б., Зоргач А. М., Івануса А. І., Йовса М. М., Кобилкін Д. С., Кузла М. І., Мізюк Б. М., Небава М. І., Овчаренко М. І., Пугачевський К. Й., Пучка О. Ю., Савченко О. Р., Сазонова Т. О., Тучковська І. І., Федірець О. В., Харченко Г. А. та ін. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - розкрити поняття та значення соціально-психологічних методів управління; - охарактеризувати психологічні методи управління; - обґрунтувати основні аспекти соціальних методів управління; - проаналізувати якісний склад та плинність персоналу підприємства; - здійснити оцінку використання соціально-психологічних методів управління менеджменту підприємства; - запропонувати напрями удосконалення використання соціальних та психологічних методів менеджменту підприємства; - розробити пропозиції щодо формування сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі підприємства. Об’єктом дослідження є процес використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах ТОВ «Молочна компанія «Галичина» Львівської області. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії формування системи мотивації праці у підприємстві. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації й інші методи дослідження економічних процесів і явищ. Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України, річні звіти та первинна документація ТОВ «Молочна компанія «Галичина», а також результати опитування та власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення використання соціально-психологічних методів менеджменту підприємств, які сприятимуть підвищенню продуктивності праці. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 67 сторінках, у тому числі робота містить 18 таблиць, 10 рисунків та 45 використаних джерел.Документ access-status.restricted.listelement.badge Біологічна меліорація водойм комплексного призначення(2024) Дробязко Анастасія Сергіївна; Хижняк М.І.Випускнa бaкaлaврськa рoбoтa “ Бологічна меліорація водойм комплексного призначення ” виклaденa нa 57 стoрінкaх кoмп’ютернoгo тексту, включaє 12 тaблиць, 1 рисунoк, списoк літерaтури нaрaхoвує 35 літерaтурних джерел. Метa рoбoти пoлягaлa у дoслідженні рoлі біомеліоративних зaхoдів у фoрмувaнні біoлoгічнoї прoдуктивнoсті вирoщувaльних стaвів. Oб’єкти дoсліджень – угрупoвaння зooплaнктoну і зooбентoсу, мoлoдь кoрoпa, білoгo тoвстoлoбa і білoгo aмурa. Зa результaтaми прoведених дoсліджень з вивчення впливу зaхoдів інтесифікaції у фoрмувaнні біoлoгічнoї прoдуктивнoсті вирoщувaльних стaвів рибгoспу «Нивкa» встaнoвленo, щo екoлoгічний стaн рибницьких стaвів прoтягoм вегетaційнoгo сезoну в oснoвнoму був зaдoвільним. Зaстoсувaння мінерaльних і oргaнічних дoбрив сприялo рoзвитку кoрмoвих для риб плaнктoнних і дoнних безхребетних. Середнoсезoнні пoкaзники біoмaси зooплaнктoну знaхoдились нa рівні 2,64 г/м3 тa 5,73 г/м3 , зooбентoсу 4,46 -5,24 г/м2 . Середня мaсa цьoгoлітoк кoрoпa стaвів дoсяглa 40,1 – 42,1г, білoгo тoвстoлoбa – 20,1-23,2 г, білoгo aмурa – 13,4-14,1 г. Вихід цьoгoлітoк із нaгулу зa кoрoпoм стaнoвив 61,8-66,9 %, зa рoслинoїдними 6,2-8,6%, зaгaльнa рибoпрoдуктивність стaвів 899,1-1066,3 кг/гa, екoнoмічнa ефективність вирoщувaння рибoпoсaдкoвoгo мaтеріaлу – 11,8-17,2 %.Документ access-status.restricted.listelement.badge Технологічні особливості вирощування доради Sparus aurata у морських садках та в рецеркуляційних аквасистемах(2024) Кисельова Олександра Михайлівна; Коваленко В.О.; Кононенко І.С.Бакалаврська кваліфікаційна робота складає 74 сторінок друкованого тексту, яка містить 4 таблиці , а також 10 рисунків. У списку використаних джерел 125 найменувань, досить повний та включає як вітчизняні, так і зарубіжні публікації різних науковців. У бакалаврській кваліфікаційній роботі викладений матеріал, що стосується технологій вирощування доради у морських садках та в рецеркуляційних аквасистемах. Актуальність теми. Актуальність цієї теми полягає в тому, щоб визначити переваги вирощування всім нам відомої доради в морських садках порівняно з рецеркуляційними системами. Це порівняння дасть змогу в майбутньому просунути ідею вирощування доради в Україні, що на мою думку є великою перевагою ніж імпортувати її з-за кордону. Якщо вдасться побудувати та вирощувати дораду в Україні, це буде новою ступіню, яка перейде українська аквакультура. Мета роботи полягає у тому, щоб визначити особливості, та порівняти вирощування доради в морських садках та в рецеркуляційних аквасистемах. Об’єкт дослідження – дорадо або Золотистий спар (Sparus aurata). Предмет дослідження – теоретичне обгрунтування технологій між вирощуванням в морських садках та рецеркуляційних аквасистемах. Завдання бакалаврської кваліфікаційної роботи: - визначити таксономію, середовище поширення, біологію, господарське значення доради - описати вирощуання доради в морських садках; - надати характеристику вирощування доради в рецеркуляційних аквасистемах; - порівняти вирощування доради в морських садках та в рецеркуляційних аквасистемах; - зробити висновки щодо опрацьованого матеріалу. Практичне значення одержаних результатів. Проведений ретельний аналіз та порівняння технології вирощування золотистого спара морських садках та в рецеркуляційних аквасистемах, що дозволить зробити вирощування в рецеркуляційних системах привабливим для аквакультури України, а опис технологічної схеми сприятиме кращому розуміння основних технологічних процесів його відтворення.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства(2024) Вдовенко Єгор Ігорович; Діброва Л.В сучасних умовах глобалізації та постійних змін на міжнародних ринках управління зовнішньоекономічною діяльністю має все більш важливу роль в міжнародних відносинах. Світова економіка постійно трансформується, розвиваються стрімко технології, конкуренція стає жорсткішою. В таких умовах підприємствам необхідно постійно адаптовуватися та реагувати на зміни, шукаючи нові можливості, іти на ризики, ефективно використовувати наявні ресурси та аналізувати світовий ринок задля успішного виходу на міжнародні ринки. Зовнішньоекономічна діяльність підприємства сприяє сталому економічному розвитку шляхом розширення його присутності на міжнародних ринках та залучення нових джерел виробничих ресурсів, технологій та сучасних методів організації виробництва. Ця активність сприяє зростанню виробництва та обсягів зовнішньої торгівлі, сприяючи як конкретним підприємствам, так і економіці в цілому. Сучасні економічні перетворення передбачають інтеграцію вітчизняних компаній у міжнародну економічну систему та приваблення іноземних партнерів для співпраці в Україні. Розвиток експортного потенціалу та розширення експортних можливостей підприємств – завдання, що потребує комплексного та системного підходу до управління зовнішньоекономічною діяльністю. Це вимагає впровадження широкого спектру організаційно-економічних, управлінських та технологічних заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності підприємства як на внутрішніх, так і на зовнішніх ринках. Ключовим аспектом у вирішенні цієї проблеми є виявлення джерел оновлення експортного потенціалу та впровадження заходів для його стимулювання. Для успішного виходу на зовнішні ринки у будь-якій галузі підприємству необхідно мати як практичні, так і теоретичні знання в управлінні та здійсненні зовнішньоекономічної діяльності. Це дозволить оптимізувати інвестиційні, інноваційні та виробничо-збутові процеси та досягти успіху на міжнародному ринку. Умови воєнного конфлікту в Україні створили складну ситуацію для учасників зовнішньоекономічної діяльності, що потребує застосування нетрадиційних юридичних методів у вирішенні договірних суперечок. Особливо гостро виникає питання в контексті виконання зобов'язань та організації логістики. Проблеми з логістикою стали основним викликом для багатьох компаній – як експортерів, так і імпортерів. Бізнесу довелося швидко адаптуватися та переглядати процеси, щоб забезпечити постачання товарів або сировини, а також доставку власної продукції за кордон. Умови окупації морських портів та блокування їх роботи, припинення авіатранспорту, а також розрив торгівельних відносин з агресорами стали суттєвими факторами, які вплинули на зовнішньоекономічну сферу країни. З початку війни Україна зіткнулася з численними проблемами у сфері логістики та інфраструктури. Перш за все, перекриття кордонів із зонами конфлікту суттєво ускладнило міжнародну торгівлю та переміщення товарів через кордон. Закриття морських портів на окупованих територіях призвело до обмеження експорту та імпорту через морські шляхи. Також зупинення авіаперевезень між регіонами країни та міжнародними пунктами призвело до серйозних ускладнень у забезпеченні логістичних потреб підприємств та громадян. Всі ці фактори створили значні труднощі для бізнесу та населення України у забезпеченні та здійсненні зовнішньоекономічних операцій. Мета бакалаврської роботи полягає в теоретичному обґрунтуванні та розробці пропозицій щодо вдосконалення процесу управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві ПрАТ «МХП». Для досягнення мети в роботі були поставлені і розв'язані наступні завдання: ● теоретично обґрунтувати підходи до трактування сутності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; ● узагальнити погляди вітчизняних та іноземних вчених щодо теорії управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; ● опрацювати методичні підходи щодо оцінки ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; ● проаналізувати фінансово-економічну діяльність підприємства ПрАТ «МХП»; ● провести аналіз управління зовнішньоекономічною діяльністю ПрАТ «МХП»; ● визначити ефективність управління зовнішньоекономічною діяльністю ПрАТ «МХП»; ● обґрунтувати шляхи удосконалення управління зовнішньоекономічною діяльністю ПрАТ «МХП». Об’єктом дослідження є процес управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, аналітичних і практичних аспектів щодо шляхів удосконалення управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Під час виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи використовувалися наукові підходи та методи дослідження, зокрема, абстрактно–логічний (теоретичні узагальнення та формування висновків), порівняння та аналогій (для розкриття економічної сутності поняття «управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства»); системно–структурний аналіз (вивчення й узагальнення методів та механізм управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві); статистико–економічний (аналіз управління зовнішньоекономічною діяльністю на підприємстві та оцінка її ефективності); графічний (візуалізація матеріалу дослідження).Документ access-status.restricted.listelement.badge Технологія культивування та утримання рака Яббі (Cherax destructor) в умовах штучної аквасистеми(2024) Олійник Владислав; Хижняк Меланія; Халтуриин МаксимДипломна магістерська робота на тему « Технологія культивування та утримання рака Яббі (Cherax destructor) в умовах штучної аквасистеми » містить 52 сторінки друкованого тексту. Робота складається з 4 таблиць та 25 малюнків. Список літератури містить 24 джерела. Актуальність: акваріумні раки вирізняються поміж інших акваріумних мешканців за багатьма факторами: зовнішній вигляд, поведінка, розмноження, приваблюючи за рахунок цього велику кількість поціновувачів екзотики, котрі можуть обирати серед безлічі різнобарвних та різнорозмірних видів. Об’єкт роботи: Рак Яббі. Метою дипломної роботи є: - Дослідити особливості утримування раків роду Cherax в умовах штучних аквасистем; - Дослідити та зафіксувати найбільш сприятливі умови для утримання і розмноження раків Яббі ( Cherax destuctor) . Методи дocлiдження – зaгaльнoпpийнятi біологічні методи. Завдання poбoти: – Виявити в яких умовах ( параметри води, рівень освітленості, якість та кількість корму) вирощування раків Яббі є найбільш перспективним; Об’єкт дocлiдження – рак Яббі ( Cherax destuctor). Предмет дocлiдження – рак Яббі ( Cherax destuctor).Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування організаційної структури управління підприємством та підвищення її ефективності(2024) Жуленко Катерина Русланівна; Голомша Н.Актуальність теми. Ефективність роботи будь-якого підприємства значною мірою залежить від його організаційної структури управління. У сучасних ринкових умовах, які характеризуються постійними змінами, високою конкуренцією та глобалізацією, організаційна структура управління стає ключовим фактором для досягнення стратегічних цілей та стабільного розвитку підприємства. Раціонально побудована структура управління дозволяє підприємству оперативно реагувати на зовнішні виклики, ефективно використовувати внутрішні ресурси та забезпечувати високу продуктивність праці. ТДВ «Яготинський маслозавод» є одним із провідних виробників молочної продукції в Україні. Підприємство успішно працює на ринку понад 55 років, підтримуючи високі стандарти якості та постійно розширюючи свій асортимент. Однак, для подальшого успішного розвитку та зміцнення своїх позицій на ринку, підприємству необхідно постійно вдосконалювати свою організаційну структуру управління. Актуальність теми обумовлена необхідністю адаптації підприємства до сучасних умов господарювання, що вимагають високого рівня гнучкості, інноваційності та ефективного використання ресурсів. Вдосконалення організаційної структури управління дозволить ТДВ «Яготинський маслозавод» не тільки підтримувати високу якість продукції, але й забезпечити довгострокову конкурентоспроможність на внутрішньому та зовнішньому ринках. Організаційну структуру та її формування досліджували Волошин Р. В. [6], Кузьмін О.Є., Мельник О.Г. [21], Кравченко В. [18], Небава М.І., Ратушняк О.Г. [28], Микитюк В.М., Паламарчук Т.М., Русак О.П. [26]. Однак питання функціонування ефективної організаційної структури підприємства є багатогранним, тому необхідно надалі досліджувати цю сферу діяльності. Метою бакалаврської роботи є обґрунтування теортетико-методичних аспектів організаційної структури управління ТДВ «Яготинський маслозавод» та розробка рекомендацій щодо її вдосконалення та розвитку. Для досягнення поставленої мети були сформовані такі завдання: - обґрунтувати особливості організування як функції управління; - узагальнити сутність поняття «організаційна структура управління» та розкрити види організаційних структур; - дослідити методику оцінки ефективності системи управління підприємством; - дослідити виробничо-господарську діяльність ТДВ «Яготинський маслозавод»; - проаналізувати організаційну структуру управління досліджуваного підприємства; - дослідити ефективність системи управління ТДВ «Яготинський маслозавод»; - обґрунтувати напрями удосконалення системи управління підприємством; - розробити пропозиції щодо оптимізації організаційної структури управління ТДВ «Яготинський маслозавод»; - обґрунтувати пропозиції та впровадження заходів підвищення ефективності системи управління. Об’єктом дослідження є процес формування організаційної структури ТДВ «Яготинський маслозавод». Предметом дослідження є теоретико-методичні та практичні аспекти формування, розвитку та вдосконалення організаційної структури підприємства. Методи дослідження. Теоретичною основою даного дослідження є діалектичний метод пізнання та системний підхід до аналізу діяльності підприємства. Для досягнення поставлених завдань в бакалаврській роботі використано наступні методи: - монографічний – для узагальнення сутності поняття «організаційна структура управління»; - аналізу і синтезу – для деталізації об’єкта дослідження; - економіко-статистичний – для аналізу виробничо-господарської діяльності досліджуваного підприємства. Інформаційними джерелами дослідження слугували дані державної статистичної звітності, офіційна науково-аналітична інформація Internet- ресурсів, фінансова звітність ТДВ «Яготинський маслозавод», навчально- наукова література. Апробація результатів бакалаврської роботи: результати дослідження обговорювалися та доповідалися на VIІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (09 травня 2024 р.). Публікації. 1. Жуленко К.Р., Голомша Н.Є. Удосконалення організаційної структури підприємства. «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації»: матеріали VIІ Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих учених (09 травня 2024 р.). К. НУБіП України, 2024. Структура роботи. Бакалаврська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновку, списку використаних джерел із 52 найменувань. Основний зміст роботи викладено на 67 сторінках друкованого тексту, робота містить 12 таблиць та 9 рисунків.Документ access-status.restricted.listelement.badge Забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства(2024) Гапійчук Ангеліна Олександрівна; Міщенко І.Актуальність теми. Забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства стає все більш актуальним у сучасних умовах глобалізації та конкуренції на міжнародному ринку. Підприємства, незалежно від розміру та галузі діяльності, все частіше звертають увагу на зовнішньоекономічну діяльність як на ключовий елемент свого успіху та зростання. Одним з основних факторів актуальності забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності є постійне зростання міжнародної торгівлі та можливостей для експорту та імпорту товарів та послуг. Інтеграція підприємства в глобальну економіку відкриває широкі перспективи для розширення асортименту продукції, збільшення обсягів виробництва та збуту, а також покращення фінансового стану компанії. Крім того, зовнішньоекономічна діяльність дозволяє підприємству диверсифікувати ризики та забезпечує доступ до нових технологій, ресурсів та партнерів. Це дозволяє підприємствам стати більш конкурентоспроможними на міжнародному ринку і забезпечити стабільний розвиток у довгостроковій перспективі. Таким чином, забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства є ключовим завданням, яке дозволяє досягти успіху та впевнено конкурувати у світі глобальних бізнес-відносин. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: ⎯ з’ясувати сутність та загальноекономічна характеристика зовнішньоекономічної діяльності; ⎯ розкрити поняття, види, форми та функції зовнішньоекономічної діяльності підприємства; ⎯ здійснити організаційно-економічну характеристику ТОВ «Сандора»; ⎯ здійснити аналіз зовнішньоекономічних операцій та розвитку зовнішньоекономічної діяльності ТОВ «Сандора»; ⎯ проаналізувати ефективність управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ «Сандора»; ⎯ дослідити зарубіжний досвід забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємства; ⎯ розробити напрями підвищення ефективності забезпечення розвитку зовнішньоекономічної діяльності ТОВ «Сандора»; ⎯ навести стратегія виходу ТОВ «Сандора» на нові ринки збуту. Об'єкт дослідження - зовнішньоекономічна діяльність підприємства, що включає експорт, імпорт, інвестиційні операції та інші міжнародні економічні взаємодії. Предмет дослідження - механізми, стратегії та інструменти, що забезпечують ефективність та конкурентоспроможність зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Методи дослідження. Методичною та теоретичною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є загальнонаукові та спеціальні методи. Із загальнонаукових використано такі методи: діалектичний (при розгляді теоретичних та концептуальних підходів до зовнішньоекономічної діяльності підприємства); дедукції (при побудові структури роботи та вивченні предмета дослідження); абстрактно-логічний та синтезу (при уточненні трактувань категоріального апарату теми роботи); аналізу (при аналіз системи управління та індукції (при формуванні висновків роботи). Спеціальні методи, що використовувалися при написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи: табличний та графічний (при виявленні закономірностей та висвітленні результатів роботи); статистичний (при збиранні, зведенні, аналізі статистичних даних). Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України, вітчизняні та зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України, річні звіти та первинна документація ТОВ «Сандора», а також результати опитування та власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління ефективністю зовнішньоекономічної діяльності підприємства(2024) Зелюк Вікторія Олександрівна; Кузьменко С.Актуальність теми. Нині в умовах військового стану та за умов трансформації економічної системи нашої країни з метою забезпечення достатнього та повноцінного рівня як внутрішньої так і зовнішньої ефективності, вітчизняні підприємства нині знаходяться на тривалому етапі щодо процесу формування та адаптації саме систем управління зовнішньоекономічною діяльністю. Механізм управління зовнішньоекономічною діяльністю повинен спрямовувати свою дію на ефективне використання організаційних заходів управління аналітичною, виробничою та збутовою зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Ефективність управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства забезпечується сформованою та збалансованою системою завдань, цілей, функцій менеджменту, методів та підходів, критеріїв та факторів оцінки ефективності управління. Всі компоненти механізму управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства тісно взаємопов’язані між собою та забезпечують його ефективне та повноцінне функціонування на всіх етапах розвитку. В результаті цього й створюються необхідні передумови для удосконалення та оптимізації заходів з метою на посилення стійких позицій організації на зовнішніх ринках. Питанням ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства присвячено ряд публікацій як вітчизняних так і зарубіжних науковців, серед яких Балдинюк В. М., Білянський Ю. О., Боднарчук О. І., Гаврилюк І. І., Гобела В. В., Гонтарук Я. В., Мазур К. В., Гребельник О. П., Денисенко М. П., Панченко В., Шапоренко О. І., Діброва Л. В., Кузьменко С. В., Ковтун О. А., Діброва А. Д., Доцюк С. О., Дунська А. Р. Пінчук О. В., Завгородній А. В., Козак Ю. Г., Бурлаченко Д. М., Сукач О. О., Лобачева І. Ф., Мазур К. В., Гонтарук Я. В., Тюріна Н. М., Карвацька Н. С. та інші. Проте в результаті дослідження літературних джерел, було встановлено, що подальший розвиток саме теоретико-методичних основ обґрунтування та реалізації шляхів та резервів забезпечення ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства є актуальним завданням. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних та організаційно-методичних підходів забезпечення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Для досягнення мети нами визначені наступні завдання: – узагальнити суть, особливості та принципи управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; – дослідити механізми управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; – вивчити методичні підходи щодо оцінки ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; – розглянути організаційно-економічну характеристику підприємства; – проаналізувати сучасний стан системи управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; – провести оцінку системи управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства; – запропонувати шляхи вдосконалення процесу прийняття управлінських рішень у системі зовнішньоекономічної діяльності підприємства; – визначити напрями підвищення ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства. Об’єктом дослідження є процес управління зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти забезпечення ефективності зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Для досягнення мети бакалаврської кваліфікаційної роботи використовувались методи дослідження в основі емпіричні та загальнонаукові прийоми наукових методів. Так при аналізі сучасного стану та тенденції розвитку зовнішньоекономічної діяльності були використані середні та відносні величини а також ряди динаміки. Узагальнення та формулювання висновків були зроблені з використанням абстрактно-логічного методу та спостереження. Інформаційну базу досліджень становили Закони України, нормативно- правові та законодавчі акти, дані Державної служби статистики України, дані Міністерства економіки України, дані Асоціації «Союз виробників сокової продукції України», наукові статті вітчизняних та зарубіжних авторів, підручники та посібники з обраної тематики, Інтернет ресурси. Особистий внесок здобувача. Бакалаврська кваліфікаційна робота є результатом самостійного дослідження. Результати та висновки, викладені в бакалаврській кваліфікаційній роботі, отримані автором особисто. Обсяг і структура бакалаврської кваліфікаційної роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку літературних джерел із 45 найменувань. Робота містить 15 таблиць, 10 рисунків. Основний зміст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладений на 60 сторінках комп’ютерного тексту.Документ access-status.restricted.listelement.badge Дослідження змін інтенсивності забарвлення коропів кої (Cyprinus carpio haemaloperus) при введенні в раціон різних видів кормів(2024) Яроха Антон Олександрович; Климковецький А.А.Бакалаврська кваліфікаційна робота на тему «Дослідження змін інтенсивності забарвлення коропів кої (Cyprinus carpio haemaloperus)» має обсяг 50 сторінка друкованого тексту та містить 10 таблиць та 7 рисунків. Список використаних джерел містить 32 найменування. Завдання дослідження полягали в наступному: • огляд та аналіз літератури за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи; • характеристика матеріалів та методів дослідження; • аналіз отриманих даних; • формування висновків. Об'єктом дослідження були коропи кої Бакалаврська кваліфікаційна робота складається з наступних розділів: 1. Огляд літератури. 2. Матеріал і методи дослідження. 3. Результати власних досліджень. 4. Розрахунок економічної ефективності. 5. Висновки. 6. Список використаної літератури.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління витратами компанії Inditex(2024) Даценко Марія Олександрівна; Ковтун О.Inditex, a global leader in the fashion retail sector, has garnered significant attention with its creative business strategy and outstanding financial results. This bachelor's project aims to offer valuable insights into the operational efficiency and financial stability of Inditex, S.A., by examining the nuances of the company's profitability dynamics. Important information about Inditex's financial performance and strategic positioning in the global retail industry can be obtained from a comparative study of the company's profitability trends from the fiscal years 2020 to 2023. A crucial aspect of financial management is profitability analysis, which sheds light on the efficiency, performance, and strategic positioning of a company. This bachelor's thesis explores the significance, techniques, and theoretical foundations of profitability analysis with a specific focus on the case of Inditex, S.A., a major player in the global fashion and retail industry. The theoretical part of the review provides a thorough understanding of profitability indicators and cost analysis. Cost analysis examines all company expenses, such as operating expenses, cost of goods sold, net sales, marginal costs, and absorption costs. Key indicators like gross profit margin, net profit margin, return on equity (ROE), contribution margin, return on assets (ROA), and return on investment (ROI) are also presented in the profitability analysis. The importance of profitability analysis in strategic decision-making, performance evaluation, and investor confidence in the business environment is highlighted in this section. This thesis aims to clarify the dynamics of Inditex's profitability through an in-depth examination of its financial performance. The study looks at key financial indicators and measures to provide insights into the company's competitive advantage, operational efficiency, and potential for creating long-term value. The methodology used to analyze Inditex's profitability is described in the methodological section. It explains the procedures and tools used to gather data, including annual reports and financial statements. Additionally, it provides a rationale for the chosen methodology and clarifies its significance for the analysis, ensuring thorough and meaningful research. An extensive overview of Inditex's financial performance is provided in the results section, which begins with a company profile and a list of selected accounting policies. An in-depth analysis of income statements, balance sheets, and key financial indicators is included, offering insights into intangible assets, equity, net sales, gross profit, operating expenses, and net profit. Based on parameters such as gross profit margin, net profit margin, gross operating profit (EBITDA) and EBITDA margin, net operating profit (EBIT) and EBIT margin, contribution margin, ROA, ROE, and ROI, the profitability analysis assesses Inditex's performance and provides meaningful information about the company's financial condition and profitability. The paper provides thorough summaries of the company's financial performance and strategic approach across several sections. The company profile, which describes its chosen accounting policies, comes first. Next, we examine the balance sheet, which includes information on equity, long-term liabilities, short-term liabilities, total assets, and intangible assets. Important financial indicators are highlighted to understand the company's financial stability. In the income statement section, net sales, cost of goods sold, gross profit, operating expenses, profit, amortization, depreciation, financial results, profit before tax, income tax, and net profit are covered in detail. This detailed breakdown allows for a comprehensive understanding of the company's revenue sources, costs, and profitability drivers. Overall, this bachelor's thesis contributes to the understanding of profitability analysis within the fashion and retail industry by providing detailed information on Inditex's strategic focus and financial management methods. The aim is to provide stakeholders with valuable information for informed decision-making and strategic planning through a thorough analysis of financial data and performance indicators