Кваліфікаційні роботи магістрів
Постійне посилання на розділhttps://dglibtest.nubip.edu.ua/handle/123456789/8
Переглянути
18 результатів
Результати пошуку
Документ access-status.restricted.listelement.badge Бізнес-план вирощування грибів(2023) Печенюк, Тарас ОлександровичАктуальність теми. В останні десятиріччя переконливо доведена висока біологічна цінність грибів, як харчового продукту, що включає унікальний комплекс поживних та лікарських речовин. Великий інтерес до грибів пояснюється тим, що вони значно безпечніші, ніж дикорослі. Особлива цінність грибівництва полягає в тому, що гриби успішно ростуть на субстратах, приготованих з відходів сільськогосподарського виробництва і промисловості, побутових решток. Бізнес з вирощування грибів відрізняється високою рентабельністю – близько 40% і більше, а щорічний світовий приріст обсягів виробленої продукції становить 6-8%. Однак для вирощування грибів необхідні площі і спеціальне обладнання, що тягне за собою певні капіталовкладення. Тому актуальним є дослідження процесу організації вирощування грибів як бізнесу, технології вирощування грибів та складання інвестиційного проєкту для реалізації даної бізнес-ідеї. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання створення і функціонування галузі грибівництва розкриті в наукових працях М. Алексєєва, В. Блонської, А. Бовтік, А. Гісем, В. Грановська, І. Дудки, М.І. Кісіля, О. Б. Коротич, Л. Лавріва, А. Линенко, В. Різника., Н. Різника, Г. Синициної, О. Рачкован, Л. Шинкарук, В. Биховченко, Т. Власенко, Ю. Власенко та інші. Слід зазначити, що недостатньо висвітленими залишаються питання бізнес-планування з організації вирощування грибів. Необхідність теоретичних засад розроблення бізнес-планів з вирощування грибів з врахуванням світового досвіду та особливостей економіки України зумовлюють актуальність теми дипломної роботи. Мета дослідження – теоретичне та аналітичне дослідження планування та організації бізнес-діяльності, виявлення шляхів та реалізації планової діяльності підприємства з вирощування грибів. Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження: розглянути особливості розвитку світового ринку грибів; описати сучасний стан та перспективи розвитку ринку грибів в Україні; проаналізувати особливості вирощування та продажу грибів; скласти резюме проекту та загальну характеристику бізнесу; проаналізувати ринок і конкуренцію та особливості цільової аудиторії; описати маркетингову стратегію; скласти організаційно-виробничий план; надати фінансову оцінку проекту та визначити джерела фінансування проекту; описати управління ризиками проекту; надати пропозиції з реалізації бізнес-плану. Об’єктом дослідження є процес планування та реалізації бізнес-плану розробки проекту відкриття підприємства з вирощування грибів. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти планування та організації бізнес-діяльності. В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Теоретичною і методичною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики планування та організації бізнес-діяльності, законодавчі та нормативні акти. У процесі дослідження використані такі методи економічних досліджень: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (сучасний стан та перспективи грибного бізнесу в Україні), розрахунково-конструктивний та експериментальний (бізнес-план відкриття підприємства з вирощування грибів) та інші. Інформаційною базою дослідження були законодавчі та нормативні акти Верховної Ради та Уряду України, офіційні матеріали Державного комітету статистики України, наукові літературні джерела. Результати магістерського дослідження доповідалися та обговорювалися на VІ міжнародній науково-практичній конференції (17-18 листопада 2022 р.) «Інклюзивний розвиток національної економіки: глобальні тенденції, можливості України та роль агропродовольчого сектору», що підтверджено тезами, стр. 81-83. Обсяг і структура магістерської роботи. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи – 63 сторінки комп’ютерного тексту, в тому числі 3 рисунка, 13 таблиць, 35 джерел використаної літературиДокумент access-status.restricted.listelement.badge Бізнес-план відкриття комп’ютерного клубу(2023) Штельмашук, Олександр СергійовичСтруктура дипломної роботи магістра включає: титульну сторінку, зміст, вступ, три розділи та список використаних джерел. У роботі міститься 14 ілюстративних матеріалів (10 таблиць та 4 рисунки). У списку використаних джерел 37 назв. Загальний обсяг роботи 70 сторінок. Актуальність теми роботи полягає у дослідженні специфіки функціонування ринку комп'ютерних клубів, обґрунтуванні економічної ефективності діяльності комп'ютерного клубу та розробці пропозицій по розвитку клубу. Мета дослідження полягає у теоретичному та аналітичному досліджені планування та організації бізнес-діяльності, виявлення шляхів та реалізації планової діяльності підприємства. Об’єктом дослідження є процес планування та реалізації бізнес-плану розробки проекту відкриття комп’ютерного клубу. Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти планування та організації бізнес-діяльності. Основні завдання роботи: дослідити розвиток ринку комп’ютерного бізнесу; розробити бізнес-план відкриття комп’ютерного клубу; обґрунтувати пропозиції з реалізації бізнес плану. Наукова новизна дослідження: полягає у визначенні основних теоретичних підходів і практичних рекомендацій з розробки бізнес плану діяльності комп’ютерного клубу. Практична значущість проєкту полягає у формулюванні практичних рекомендацій щодо організації діяльності комп’ютерного клубу. У першому розділі відображено розглянуто особливості розвитку світового ринку ігрової індустрії; досліджено сучасний стан та перспективи комп’ютерного бізнесу в Україні та соціальну складову діяльності комп’ютерного клубу. У другому розділі розкрито загальну характеристику бізнесу; виявлено основні конкурентні переваги проекту та побудовано бізнес модель. Проведено розрахунок необхідної кількість інвестицій та розподілено відповідно до виокремлених статей за джерелами фінансування. Складено організаційно-виробничий план. Зроблено аналіз цільового ринку. Розраховано фінансову і економічну оцінку проекту. Виявлено можливі ризики та запропоновано шляхи їх нейтралізації. У третьому розділі на основі зібраної інформації, запропоновано шляхи реалізації бізнес-плану та подальшого розвитку бізнесу.Документ access-status.restricted.listelement.badge Удосконалення інвестиційної стратегії підприємства(2023) Столяр, І.В.Актуальність дослідження полягає в необхідності розробки ефективних методів удосконалення інвестиційної стратегії підприємства. Об'єктом даного дослідження є інвестиційна стратегія підприємства ТДВ «СК «КВОРУМ». Предмет дослідження – процес та результати удосконалення інвестиційної стратегії ТДВ «СК «КВОРУМ». Метою полягає в удосконаленні інвестиційної стратегії підприємства - Страхової компанії «КВОРУМ» з метою досягнення оптимальної ефективності та прибутковості в умовах змінювального інвестиційного середовища. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: 1) Вивчення теоретичних аспектів інвестування; 2) провести аналіз існуючої інвестиційної стратегії підприємства 3) визначити проблеми та недоліки в існуючій стратегії; 4) розробити пропозиції щодо покращення інвестиційної стратегії; 5) визначити критерії успіху для нової стратегії; 6) розробити план впровадження та виконання нової інвестиційної стратегії Методологія дослідження інвестиційної стратегії страхової компанії базується на використанні різноманітних методів дослідження, такі як аналіз фінансових звітів та фінансового стану компанії. Також вивчаються літературні джерела, що містять інформацію про сучасні тенденції в інвестиційному менеджменті та страхуванні. Аналіз статистичних даних про ринок страхування може також бути важливим компонентом дослідження. Практичне значення одержаних результатів полягає у ретельному аналізі та удосконаленні інвестиційної стратегії страхової компанії "КВОРУМ" для забезпечення оптимального використання фінансових ресурсів та підвищення стійкості до ризиків, що дозволить підприємству ефективніше конкурувати на ринку та забезпечить йому стабільний фінансовий розвиток. Апробація результатів магістерської роботи. Результати виконання магістерської кваліфікаційної роботи були оприлюднені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості». (м. Київ, НУБіП України, 25-26 жовтня 2023 р.).Документ access-status.restricted.listelement.badge Моделювання та планування бізнес-процесів на підприємстві та напрями їх удосконалення(2023) Перцьовий, В.В.Актуальність теми. Функціонування підприємств в умовах пролонгації кризи на тлі турбулентності ринкового середовища, динамізму та глобалізації ринків стимулює їх до пошуку засобів нівелювання негативних впливів зовнішнього середовища. Одним з інструментів антикризового управління є реінжиніринг бізнес-процесів, який є особливо актуальним в умовах України, де виникає потреба у швидкій адаптації до впливу чинників нестійкого зовнішнього середовища. Метою даного дослідження є визначення теоретико-методичних положень та практичних рекомендацій щодо запровадження і реалізації реінжинірингу бізнес-процесів українських підприємств. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: обґрунтувати необхідність переосмислення бiзнес-процесiв підприємства в умовах кризи; – визначити сутнісну характеристику реiнжинiрингу бізнес-процесів та основних етапів його імплементації на підприємстві; – розглянути методику оцінки ефективності реінжинірингу бізнес-процесів підприємства; – навести загальну характеристику господарської діяльності підприємства АТ «Інтерпайп Новомосковський трубний завод»; – проаналізувати фактори бізнес-середовища підприємства АТ «Інтерпайп Новомосковський трубний завод»; – визначити ефективність існуючих бiзнес-процесiв підприємства АТ «Інтерпайп Новомосковський трубний завод»; – окреслити основнi етапи імплементації реінжинірингу бiзнес-процесiв на підприємстві; – виявити та надати рекомендації щодо перепроектування неефективних бiзнес-процесiв підприємства АТ «Інтерпайп Новомосковський трубний завод»; – здійснити оцінку ефективності реінжинірингу бiзнес-процесiв вітчизняного підприємства АТ «Інтерпайп Новомосковський трубний завод». Об'єктом дослідження є бізнес-процеси підприємства. Предмет дослідження є теоретичне обґрунтування необхідності реінжинірингу бізнес-процесів та практичні рекомендації до оцінки ефективності його впровадження на підприємстві. Методологія дослідження ґрунтується на комплексному підході, що охоплює як теоретичний, так і практичний аналіз. Апробація результатів магістерської роботи. Результати виконання магістерської кваліфікаційної роботи були оприлюднені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості». (м. Київ, НУБіП України, 25-26 жовтня 2023 р.).Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління логістичною діяльністю підприємства ТОВ «Діатом» в умовах війни(2023) Пономаренко, В.Є.Актуальність дослідження полягає в необхідності розробки ефективних методів управління логістичною діяльністю підприємства в екстремальних умовах, що сприятиме стабільності та конкурентоспроможності підприємства на ринку. Об'єктом даного дослідження є логістична діяльність підприємства ТОВ "Діатом". Вибір саме цього підприємства обумовлений його ключовим місцем на ринку, а також особливостями його діяльності, яка зазнає впливу умов війни. Предмет дослідження – методи та інструменти управління логістичною діяльністю підприємства в умовах війни. Метою даної магістерської роботи є вивчення особливостей управління логістичною діяльністю ТОВ "Діатом" в умовах війни, виявлення проблем та ризиків, а також розробка рекомендацій для ефективної адаптації до змінюваних умов ринку. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: надати визначення поняттю "логістика" та встановити її складові; охарактеризувати функції та завдання логістики на підприємствах; виявити основні проблеми та ризики, які виникають в логістичній діяльності підприємства в умовах війни; надати організаційно-економічну характеристику діяльності підприємства ТОВ «Діатом»; проаналізувати логістичну систему підприємства ТОВ «Діатом» та зміни в логістичних процесах під час війни; оцінити ефективність логістичної діяльності підприємства ТОВ «Діатом»; визначити адаптаційні стратегії управління логістичною діяльністю підприємства ТОВ «Діатом» до умов війни; визначити шляхи управління ризиками в ланцюгу постачання підприємства ТОВ «Діатом» в умовах війни; окреслити виклики транспортної логістики та її перебудову в умовах воєнного стану в Україні. Методологія дослідження базується на комплексному підході, що включає в себе як теоретичний, так і практичний аналіз. В ході дослідження використані методи порівняльного аналізу, статистичного аналізу, моделювання та інші. Наукова новизна одержаних результатів полягає в формуванні та аналізі моделей поведінки компаній в умовах війни проти росії. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення логістичного забезпечення для здійснення діяльності закладів дистрибуції медичних препаратів в умовах війни. Апробація результатів магістерської роботи. Результати виконання магістерської кваліфікаційної роботи були оприлюднені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості». (м. Київ, НУБіП України, 25- 26 жовтня 2023 р.). Публікації. Основні положення і результати дослідження знайшли відображення у матеріалах конференції: 1. Пономаренко В., Чорненька Л. М. Особливості логістичної діяльності вітчизняних підприємств в умовах війни. Сучасний менеджмент: виклики та можливості: матеріали ІV Міжнародної науково-практичної онлайн- конференції студентів, аспірантів та молодих вчених, м. Київ, 25-26 жовтня 2023 р. Київ: НУБіП України.Документ access-status.restricted.listelement.badge Удосконалення бізнес планування в агробізнесі(2023) Тимчак, В.О.Актуальність теми: Важливим чинником зростання підприємства в умовах жорсткої конкуренції ринку є бізнес-план. Розроблений бізнес – план за всіма принципами бізнес-планування дозволить компанії покращити свої позиції на ринку, отримати більший прибуток від своєї діяльності за менших затрат. Метою даного дослідження є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення розробки бізнес-планів на підприємстві ТОВ «АМАКО Україна». Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання: 1. Описати сутність та особливості розробки бізнес планів; 2. Оцінити економічну ефективність впровадження бізнес-планів в Україні; 3. Визначити ключові показники бізнес-планування; 4. Дослідити методичні підходи до розробки бізнес-планів; 5. Оцінити процедури розробки та зміст оформлення бізнес-плану організації; 6. Розробити пропозиції щодо раціоналізації системи планування в організації у контексті адаптації його діяльності до викликів та загроз навколишнього середовища; 7. Обґрунтувати необхідність впровадження елементів стратегічної орієнтації бізнес-планування у діяльності ТОВ «АМАКО Україна». Об'єктом дослідження є процес удосконалення бізнес-планування у ТОВ «АМАКО Україна». Предмет дослідження – теоретичні, аналітичні та практичні аспекти удосконалення бізнес-планування у компанії ТОВ «АМАКО Україна». Методи дослідження: в ході дослідження використано методи аналізу, спостереження, порівняння, а також фінансово-математичні (статистичні) методи розрахунків ефективності виробництва. Наукова новизна одержаних результатів. Визначено теоретичні аспекти бізнес-планування; проаналізовано сучасний стан бізнес-планування в Україні та світі; розроблено шляхи удосконалення бізнес-планування у ТОВ «АМАКО Україна» Практичне значення одержаних результатів. Результати дослідження можуть бути впровадженими в ТОВ «АМАКО Україна». Апробація результатів магістерської роботи. Результати виконання магістерської кваліфікаційної роботи були оприлюднені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості». (м. Київ, НУБіП України, 25-26 жовтня 2023 р.).Документ access-status.restricted.listelement.badge Стратегічне управління підприємством(2023) Романюк, Б.В.Магістерська кваліфікаційна робота містить: 84 сторінки, 3 рисунки, 14 таблиць, 63 літературних джерела. Актуальність теми. В умовах перехідної економіки, на початковій стадії розвитку ринкових відносин керівники та фахівці підприємств та комерційних структур мають освоювати адекватні методи та процедури управління. До них належить стратегічний менеджмент, що забезпечує підприємствам ефективне досягнення перспективних цілей на основі утримання конкурентних переваг та відповідного реагування на зміни довкілля. Метою дослідження є аналіз та оцінка теоретичних та практичних аспектів стратегії розвитку, обґрунтування практичних рекомендацій щодо удосконалення системи стратегічного управління підприємства в сучасних умовах. Досягнення поставленої мети потребує вирішення наступних завдань: − визначити сутність і поняття стратегічного розвитку; − узагальнити види стратегій розвитку для сучасних підприємств України; − навести методичні підходи до вибору підприємством певної стратегії розвитку та її практична реалізація; − визначити загальні економічні та організаційні засади функціонування ТОВ «Лінкс – Транс»; − проаналізувати систему стратегічного управління у ТОВ «Лінкс – Транс»; − дослідити діючу програму стратегічного розвитку ТОВ «Лінкс – Транс»; − визначити вплив чинників економічного розвитку на вдосконалення системи стратегічного управління у ТОВ «Лінкс – Транс»; − обґрунтувати доцільність оптимізації стратегії розвитку ТОВ «Лінкс – Транс»; − оцінити ефективність наведених рекомендацій з оптимізації стратегії розвитку. Об’єктом дослідження є процес управління стратегією розвитку підприємства. Предметом дослідження є система стратегічного управління підприємства України на прикладі ТОВ «Лінкс – Транс». В ході дослідження використовувались загальні та специфічні наукові методи: системний аналіз та синтез, узагальнення результатів (для дослідження сучасних методичних підходів до стратегічного управління розвитком підприємства), статистичні (для отримання аналітичних даних ТОВ «Лінкс – Транс»), порівняння (для вибору та обґрунтування стратегії розвитку ТОВ «Лінкс – Транс» на цільовому ринку). Апробація результатів магістерської роботи. Результати виконання магістерської кваліфікаційної роботи були оприлюднені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості». (м. Київ, НУБіП України, 25-26 жовтня 2023 р.).Документ access-status.restricted.listelement.badge Планування та організація високорентабельного суб'єкту малого агробізнесу(2023) Копильчук, В.П.Актуальність теми. Основними факторами розвитку, що впливають на розвиток аграрного бізнесу як в розвинутих країнах членах Європейського Союзу, США, Канаді так і в Україні є: загальносвітова тенденція на підвищення вимог до агробізнесу в контексті зменшення негативного впливу на навколишнє середовище; ріст населення планети у бідних регіонах; третьою тенденцією є те, що багато країн з високою купівельною спроможністю встановлюють загороджувальні механізми для потрапляння на свою територію аграрної продукції, часто через систему мит, як наслідок – тільки продукція із низькою собівартістю зможе конкурувати з місцевою. Ці три фактори розвитку зумовлюють тенденцію до укрупнення земельних банків виробників аграрної продукції, зменшення кількості фермерських господарств, збільшення середнього віку фермерів, відтік населення із сільських територій, що призводить до їх деградації та обезлюднення. Метою даної роботи є виявлення перспектив запровадження таких форм зайнятості для людей працездатного віку, які б мали можливість працювати в сільській місцевості і отримувати доходи, які були би конкурентними з доходами у великому місті чи на заробітках поза межами України. Для досягнення поставленої мети були визначені такі завдання: - знаходження потенційно високоприбуткових виробництв в галузі аграрного виробництва, які могли забезпечити прибуток на рівні 24 тис. євро на рік, при використанні земельної ділянки площею, що не перевищує 2 га; - розгляд підходів до знаходження високорентабельних нішевих виробництв; - вивчення досвіду кількох обраних існуючих виробництв; - створення плану-бюджету становлення одного із видів суб’єкту високорентабельного аграрного бізнесу та плану доходів і витрат на період одного виробничого циклу; - знаходження моделі юридично-правого оформлення передачі в управління цілісного майнового комплексу високорентабельного агровиробництва. Об’єктом дослідження є процес управління високорентабельного малого підприємства в аграрному секторі економіки. Предмет дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів планування та організації високорентабельного суб’єкту малого агробізнесу. Методи дослідження: попереднє прогнозування на основі відомих даних та цільових показників, моделювання економічних показників виробничого циклу, аналіз даних, вивчення впливу окремих параметрів на модель, з метою оптимізації показників.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління маркетинговими стратегіями підприємства при виході на зовнішній ринок(2023) Михайлевський М.А.; Остапчук А.Актуальність теми. Маркетингова стратегія - основа дій підприємства в конкретних ринкових умовах, що визначає способи застосування маркетингу для розширення цільових ринків та досягнення ефективних результатів, в той час як маркетингова стратегія при виході на зовнішні ринки є аналізом форм проникнення підприємства на зовнішні ринки з метою розробки подальших рекомендацій щодо підвищення ефективності маркетингових стратегій проникнення на зовнішні ринки. Саме тому тема, обрана для дослідження у даній магістерській кваліфікаційній роботі, є актуальною. Об’єктом дослідження є розробка маркетингових стратегій при виході на зовнішні ринки. Предметом дослідження теоретико-методичні підходи та практичні аспекти управління маркетинговими стратегіями підприємства при виході на зовнішні ринки. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є наукове обґрунтування теоретичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо формування маркетингових стратегій підприємства при виході на зовнішні ринки. Для досягнення поставленої мети були визначені наступні завдання: - узагальнити теоретичні та методичні аспекти маркетингової стратегії підприємства при виході на зовнішні ринки; - обґрунтувати сутність та значення маркетингових стратегій розвитку; - використати стратегічне планування при реалізації маркетингової стратегії підприємства; - здійснити оцінку маркетингових стратегій ТОВ «Сілікат» при виході на зовнішні ринки; - надати характеристику розвитку маркетингової стратегії в соціальних мережах ТОВ «Сілікат» при виході на зовнішні ринки; - охарактеризувати шляхи удосконалення маркетингових стратегій підприємства при виході на зовнішні ринки; В ході дослідження використовувались загальні та специфічні наукові методи: системний аналіз та синтез, узагальнення результатів, статистичні, порівняння. Апробація результатів магістерської роботи. Результати виконання магістерської кваліфікаційної роботи були оприлюднені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент:виклики та можливості». (м. Київ, НУБіП України, 25-26 жовтня 2023 р.).Документ access-status.restricted.listelement.badge Організація збуту продукції(2023) Перевозчиков І.С.; Бондаренко В.Магістерська кваліфікаційна робота на тему «Організація збуту продукції» складається зі вступу , трьох розділів ,висновків, списку використаних джерел. Загальний обсяг роботи – 55 сторінок комп’ютерного тексту, в тому числі 7 таблиць, 12 рисунків, 40 джерел використаної літератури Мета дослідження – теоретичне та аналітичне дослідження планування маркетингової діяльності підприємства та обґрунтуванні перспективних напрямків її удосконалення. Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність ТОВ «Дельтахім». Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти планування та організації збутової діяльності. В процесі написання роботи було використано сукупність загальноприйнятих методів і прийомів наукового пізнання. Теоретичною і методичною основою досліджень стали наукові праці вітчизняних вчених з проблем теорії і практики планування та організації мaркетингoвої діяльності, законодавчі та нормативні акти. У процесі дослідження використані такі методи економічних досліджень: абстрактно-логічний (теоретичні узагальнення і формування висновків), статистико-економічний (сучасний стан та перспективи реалізації маркетингової стратегії ), розрахунково-конструктивний та експериментальний (визначення ефективної маркетингової стратегії ТОВ «Дельтахім») та інші. Інформаційною базою дослідження становлять наукові праці відомих учених, спеціальна економічна література, матеріали науково-практичних конференцій, електронні ресурси та результати особистих досліджень автора.