Менеджмент
Постійне посилання колекціїhttps://dglibtest.nubip.edu.ua/handle/123456789/15060
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування організаційної структури підприємства(2024) Верозуб Володимир Володимирович; Міщенко І.Актуальність обраної теми. Будь-яке підприємство, спрямоване на розвиток і зростання, повинно ретельно переглядати та переоцінювати свої підходи до управління враховуючи особливості сучасної економіки. Завдяки жорсткій конкуренції та зростаючим вимогам до якості товарів і послуг, необхідно впроваджувати інноваційні підходи, зокрема прогресивні технології управління, які забезпечують високу ефективність вирішення бізнес-завдань і миттєву реакцію на зміни в ринковому середовищі. Потреба у відповідному комплексному рішенні, що дозволить об’єднати працівників, інформацію та бізнес-процеси, щоб краще керувати відповідними сферами діяльності організації. Практика і теорія управління організації надає відповідно значну кількість методів управління. Певні глобальні зміни у організаціях і відповідному бізнес-середовищі виявляють відповідні недоліки, що призводять до певного неефективного використання та виступають відповідним чинником для переосмислення та відповідного вдосконалення традиційних форм, організацій та методів. Управління відповідною діяльністю організації, зокрема управління стратегією, тактикою та відповідною поведінкою в бізнесі. Аналіз відповідних досліджень і публікацій. Вивчення теми формування організаційної структури управління та забезпечення підвищення її ефективності лишається у полі зору досліджень багатьох зарубіжних та українських науковців відповідно. Дослідження з даного питання проводили наступні науковці: М. Мескон, М. Альберт, Ф. Тейлор, А. Файоль, О. І. Бабчинська, Є.С. Лазеба, В.І., Устенко, О.В. Баєва, П.Г. Гордієнко, Л.Г. Дідковська, також М.М. Єрмошенко, та М.П. Денисенко, та С.А.Єрохін, і В.П. Мартиненко, також І.П. Малик, Т.М. Бурмака, та Г.Л. Монастирський, В.І. Хомяков, Ф.І. Хміль, та інші. Мета роботи полягає узагальненні відповідних теоретичних та практичних особливостей формування певної організаційної структури управління підприємством та відповідного підвищення її ефективності. Для досягнення визначеної мети роботи необхідно виконати наступні завдання: − висвітлити сутність організації як відповідної функції управління та її змісту; − опрацювати певну організаційну структура управління підприємства та уточнити її види; − проаналізувати методику оцінки ефективності організаційної структури підприємства; − охарактеризувати господарську діяльність ТДВ «Яготинський маслозавод»; − проаналізувати та представити організаційну структуру ТДВ «Яготинський маслозавод»; − оцінити фінансовий стан та систему управління в ТДВ «Яготинський маслозавод»; − запропонувати шляхи підвищення ефективності управління ТДВ «Яготинський маслозавод». − запропонувати заходи підвищення організаційної ефективності діяльності підприємства. Об’єктом дослідження є процес формування організаційної структури управління товариства з додатковою відповідальністю «Яготинський маслозавод». Предмет дослідження складають теоретичні та практичні аспекти формування організаційної структури управління підприємством. У ході написання роботи відповідно було застосовано комплекс різноманітних методів дослідження, зокрема: узагальнення, конкретизація, систематизація, індукція та дедукція, щоб обґрунтувати та узагальнити терміни та погляди щодо сутності організаційної структури управління та оцінки її ефективності. Для дослідження діяльності підприємства було використано статистичний та фінансовий аналіз. Графічний метод був застосований для відповідного наочного та схематичного відображення певних теоретичних аспектів роботи та динаміки відповідників показників діяльності досліджуваного підприємства. Метод обґрунтування та логічний метод були використані для формування рекомендацій щодо аспектів удосконалення організаційної структури управління та відповідного підвищення її ефективності. Інформаційна база бакалаврської роботи включала наукові джерела, такі як монографії та відповідні наукові статті у фахових виданнях, та матеріали науково- практичних конференцій, а також нормативні документи, котрі регулюють відповідний порядок управління підприємством, та статистичні джерела, фінансову та управлінську звітність підприємства та інтернет-джерела. Практичне значення отриманих відповідних результатів полягає узагальненні відповідних теоретичних аспектів формування організаційної структури щодо управління підприємством та відповідного підвищення її ефективності для розробки практичних рекомендацій щодо формування організаційної структури управління ТДВ "Яготинський маслозавод". Структура бакалаврської роботи включає відповідно: вступ, три розділи, висновки, також, список використаних джерел. Загальний обсяг роботи відповідно складає 79 сторінок друкованого тексту. Робота відповідно містить 16 таблиць, 20 рисунків, 4 формули. Список використаних літературних джерел містить 48 найменування та розміщений відповідно на 4 сторінках.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування системи управління інноваціями на підприємстві(2024) Угляниця Микита Іванович; Діброва Л.Актуальність теми дослідження. Сучасний ринок вимагає постійного оновлення та впровадження інноваційних рішень для забезпечення конкурентоспроможності підприємств. Однак, для успішного формування та управління інноваціями необхідно ретельно проаналізувати інноваційний потенціал підприємства та розробити ефективну стратегію його використання. В умовах постійного зростання конкуренції підприємства повинні постійно інновувати свої продукти, процеси та стратегії, щоб забезпечити свою конкурентоспроможність. Сільське господарство, як ключова галузь економіки, постійно стикається з різними викликами та завданнями, вирішення яких вимагає постійного вдосконалення технологій. Інноваційні технології в цьому секторі відіграють важливу роль у забезпеченні високої ефективності виробництва, збільшенні продуктивності та покращенні якості продукції. Одним з ключових напрямків розвитку сільського господарства є використання цифрових технологій. ПрАТ "Чумак" активно впроваджує системи моніторингу та управління, які дозволяють оптимізувати використання ресурсів, підвищувати ефективність виробництва та зменшувати витрати. Використання даних за допомогою сучасних аналітичних інструментів дозволяє підприємству приймати обґрунтовані рішення щодо виробничого процесу та стратегії розвитку. Крім того, важливим аспектом інноваційних технологій у сільському господарстві є розвиток біотехнологій та генетично модифікованих організмів. ПАТ "Чумак" зосереджує увагу на вивченні та впровадженні передових методів селекції та гібридизації рослин, що дозволяє отримувати більш врожайні та стійкі сорти. У цілому, інноваційні технології в сільському господарстві відіграють важливу роль у забезпеченні сталого розвитку галузі та задоволенні потреб споживачів. На прикладі ПрАТ "Чумак" можна побачити, як впровадження передових технологій допомагає підприємству збільшувати свій потенціал та займати лідерські позиції на ринку сільськогосподарської продукції. Метою даної бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування та розробка шляхів підвищення ефективності системи управління інноваціями на підприємстві, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності, продуктивності та стійкості підприємства в умовах динамічного ринкового середовища. Для досягнення мети бакалаврської кваліфікаційної роботи були поставлені наступні завдання: 1) узагальнити теоретичні підходи до трактування сутності поняття «управління інноваціями»; 2) розкрити особливості впровадження інновацій та управління інноваціями на підприємстві; 3) опрацювати методичні засади оцінки ефективності управління інноваціями на підприємстві; 4) дати оцінку загальної організаційно-економічної характеристики ПрАТ «Чумак»; 5) провести аналіз системи управління інноваціями на підприємстві ПрАТ «Чумак»; 6) визначити ефективність управління інноваціями на підприємстві ПрАТ «Чумак»; 7) дослідити світовий досвід управління інноваціями в харчовій промисловості та обґрунтувати ефективні підходи для впровадження інновацій на українських підприємствах; 8) обґрунтувати шляхи підвищення ефективності управління інноваціями на ПрАТ «Чумак». Об'єктом дослідження є процес управління інноваціями на підприємстві ПрАТ «ЧУМАК» Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних та практичних аспектів управління інноваціями на підприємстві. Під час виконання роботи використовувалися наукові підходи та методи дослідження, зокрема аналіз та порівняльний аналіз, методи діагностики та експертні оцінки. Отримані результати та висновки роботи можуть бути використані для практичного застосування в управлінській діяльності підприємства. Структура бакалаврської кваліфікаційної роботи включає вступ, три розділи, висновки, список використаних джерел та додатки. Обсяг основного тексту складає 59 сторінок, у роботі використано 25 джерел, також представлено 29 таблиць та 7 рисунків. Зазначена кваліфікаційна робота ґрунтується на сучасній теоретичній базі, що включає в себе результати останніх наукових досліджень та практичний досвід управління інноваціями.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства(2024) Солошенко Максим Олександрович; Бутенко В.Актуальність теми дослідження. В умовах євроінтеграційних процесів економіка України тісно пов’язано із формуванням конкурентного середовища, яке визначає економічні можливості підприємства, результати його діяльності в умовах ринкової конкуренції. Сучасні умови економічного розвитку характеризуються посиленням конкуренції на ринку товарів і послуг, що зумовлює необхідність підвищення підприємствами своєї конкурентоспроможності. Особливо актуальним це питання є для підприємств, котрі працюють на міжнародних ринках. Однак покращення фінансових результатів і прийняття правильних рішень сьогодні недостатньо. У сучасних умовах потрібно забезпечити функціонування системи управління, яка спрямована на досягнення конкретних цілей або вирішення певних задач шляхом ефективної роботи підприємства, що дозволить досягти високого рівня його конкурентоспроможності. Адже конкурентоспроможність підприємства – це багатоаспектна економічна категорія, яка є одним із основних критеріїв оцінки ефективності його діяльності та результативним показником ефективності системи управління суб’єктом господарювання. Це вимагає впровадження сучасних інструментів і технологій управління міжнародною конкурентоспроможністю аграрного підприємства. Питанню конкурентоспроможності, у тому числі міжнародної конкурентоспроможності підприємства, присвячена значна кількість наукових праць зарубіжних та вітчизняних вчених-економістів, серед яких можна виділити таких видатних науковців як Я. Березівський, С. Бестужева, Н. Бшарат, Т. Васильців, Г. Воронін, Ю. Гринчук, Л. Діброва, Л. Дідівська, А. Касич, Т. Колесник, Н. Коваленко, О. Ковтун, Ю. Козак, С. Клименко, О. Лозовський, Р. Лупак, С. Мізюк, О. Ралко, Д. Решетняк, Н. Тарнавська, Р. Тульчинський, І. Уханов, Л. Юрчишина та інші. Кожен науковець пропонує власне розуміння процесу управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства, проте єдиний підхід щодо формування ефективної системи управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства до теперішнього часу в науці відсутній. Потреба дослідження теоретичних, методичних та практичних аспектів управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства обумовила вибір теми роботи та свідчить про її актуальність. Мета та завдання дослідження. Метою дослідження є узагальнення і критична оцінка теоретико-методичних положень та розробка практичних рекомендацій щодо управління міжнародною конкурентоспроможністю досліджуваного підприємства. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити такі основні завдання: - визначити сутність конкурентоспроможності підприємства та охарактеризувати основні фактори, які сприяють підвищенню її рівня; - охарактеризувати систему управління конкурентоспроможністю на підприємстві; - визначити основні методи оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства; - проаналізувати ж діяльність досліджуваного підприємства; - здійснити загальну характеристику діяльності ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - охарактеризувати структуру управління ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - дослідити стан експортної діяльності ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - здійснити оцінку міжнародної конкурентоспроможності підприємства ПрАТ «Миронівський Хлібопродукт»; - сформулювати напрямки вдосконалення системи управління конкурентоспроможністю на досліджуваному підприємстві. Об’єктом дослідження є процес управління конкурентоспроможністю підприємства. Предметом дослідження є комплекс теоретико-методичних та практичних аспектів, пов’язаних з управлінням міжнародною конкурентоспроможністю підприємства. Для досягнення поставленої мети було використано наступні методи дослідження: метод спостереження, метод порівняння, метод систематизації, метод абстрагування, методи аналізу та синтезу, метод статистичних групувань, метод SWOT-аналізу, системний підхід, графічний метод, економіко- математичні методи та інші. Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти, що регламентують порядок здійснення зовнішньоекономічної діяльності підприємства, наукові праці, теоретичні висновки та узагальнення вітчизняних і зарубіжних вчених, статистична інформація, дані бухгалтерського обліку та звітності. Оброблення даних здійснювалося за допомогою сучасних інформаційних технологій та програм. Структура та обсяг роботи. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 75 сторінках, робота містить 9 таблиць, 15 рисунків, 59 використаних джерел, а також 2 додатки.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування ефективного механізму прийняття і реалізації управлінських рішень(2024) Привалій Анна Валеріївна; Чорненька Л.Актуальність теми. Сучасна глобальна економіка вимагає від підприємств не лише стійкості та конкурентоспроможності, але й постійного розвитку та адаптації до змінних умов ринку. У контексті цього вимоги до управління підприємствами набувають особливого значення, зокрема, щодо прийняття та реалізації управлінських рішень. Одним із найбільших і найвідоміших українських гравців у галузі роздрібної торгівлі є Товариство з обмеженою відповідальністю "Сільпо", яке відзначається не лише широким асортиментом товарів, але й високим рівнем управлінської ефективності. У цьому контексті актуальність дослідження полягає у вивченні та аналізі формування ефективного механізму прийняття та реалізації управлінських рішень на прикладі ТОВ "Сільпо". Класичні підходи до управління та прийняття рішень відіграють важливу роль у розвитку управлінської науки та практики. Для розвитку сучасної теорії та практики формування ефективного механізму прийняття і реалізації управлінських рішень важливий внесок зробили вчені Кузнецов О. [17], Кузьмін О. В.[18], Мельник Л. М. [20], Мордасов В. М. [21], Портер М. [26],. Шевчук О. В. [34], Шеремет А. Д. [36], Яковчук Р. С. [37] та інші. Вони надали основу для подальшого розвитку сучасних концепцій управління та стали важливим джерелом знань для управлінських практиків. Предметом дослідження є процес формування та реалізації управлінських рішень в ТОВ "Сільпо", а саме аналіз методів, стратегій та інструментів, використовуваних для прийняття та впровадження управлінських рішень у компанії. Об'єктом дослідження є процес прийняття рішень на різних рівнях управління, від стратегічного до оперативного, в ТОВ "Сільпо" та його управлінська діяльність. Мета роботи полягає у ретельному розгляді та аналізі процесу формування та реалізації управлінських рішень на підприємстві "Сільпо", виявленні ключових факторів, що впливають на цей процес, та розробці рекомендацій щодо підвищення ефективності управлінської діяльності компанії. Для досягнення поставленої мети необхідно виконати низку наступних завдань: - розкрити поняття управлінського рішення та його роль у функціонуванні підприємства; визначити основні види управлінських рішень та їх значення для ефективної діяльності компанії; - описати різні підходи до прийняття управлінських рішень, аналізувати методи та моделі, що сприяють ефективності прийняття рішень; - виявити основні проблеми, що виникають у процесі управління та прийняття рішень, проаналізувати причини виникнення цих проблем та їх вплив на діяльність підприємства; - надати загальну характеристику ТОВ "Сільпо" та описати організаційну структуру та основні напрямки діяльності компанії; - проаналізувати поточні методи та процеси прийняття рішень в компанії. визначити основні сильні та слабкі сторони існуючого механізму прийняття рішень; - провести оцінку якості управлінських рішень ТОВ «Сільпо», визначити фактори, що впливають на якість управлінських рішень; - розробити рекомендації щодо покращення процесу прийняття рішень та запропонувати нові підходи та інструменти для підвищення ефективності управлінських рішень. - запропонувати заходи щодо підвищення ефективності кадрових рішень в ТОВ «Сільпо». Методи дослідження: 1. Аналіз та узагальнення літературних джерел: дослідження проводитиметься на основі аналізу відомих теорій та практик управління, які будуть порівнюватися з конкретними аспектами управлінського процесу в компанії "Сільпо". 2. Експертні опитування: залучення керівництва та фахівців підприємства для отримання їхньої думки щодо ефективності поточного механізму управління та можливостей для його вдосконалення. 3. Аналіз документації: вивчення внутрішніх документів підприємства, які стосуються процесу управління, таких як стратегічні плани, звіти, політики та процедури. 4. Спостереження: аналіз реальних ситуацій та подій на підприємстві з метою виявлення конкретних аспектів управлінського процесу та ефективності прийнятих рішень. Інформаційну базу дослідження становлять законодавчі та нормативно-правові акти державних органів влади, які регулюють питання прийняття управлінських рішень на підприємстві, статистичні матеріали, наукова література, статті зарубіжних і вітчизняних учених у періодичних виданнях, офіційні публікації, статистичні звіти діяльності ТОВ «Сільпо». Практична значущість дослідження полягає у важливості його результатів для підприємства ТОВ "Сільпо" та підвищення ефективності прийняття управлінських рішень, його конкурентоспроможності, стабільності та прибутковості. Структура та обсяг роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (50 найменувань), 2 додатки. Загальний обсяг роботи становить 67 сторінок. Робота містить 2 рисунки і 15 таблиць.Документ access-status.restricted.listelement.badge Міжнародний лізинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств(2024) Ахукхаш Мехді Акбар; Ібатуллін М.Today, in the competitive world of agriculture, companies are looking for new solutions to increase their efficiency and productivity in order to survive and progress. International leasing, as an emerging tool, brings a unique opportunity to improve the competitiveness of these companies. International leasing is a type of rental agreement in which the assets needed by agricultural enterprises are provided from foreign suppliers on a temporary basis and by paying rent. This tool brings many benefits to agricultural enterprises, therefore, in this research, the issue of international leasing is investigated as a tool to increase the competitiveness of agricultural enterprises. The method chosen for this research is practical in terms of purpose and descriptive survey in terms of data collection. In this research, the new AHP-TOPSIS combined method has been used to rank the effective factors in the competitiveness of agricultural enterprises. The statistical population of this research includes all active agricultural enterprises in the country that are active in the field of agricultural products production. The statistical population is divided into homogeneous groups (classes) such as product type, farm size or geographical region, and then a sample is selected from each class in a simple random manner. Available statistical formulas such as Cochran's formula are used to determine the sample size. The library method is used to collect data, and the collection tool is a questionnaire, which answers to the questionnaires are analyzed using fuzzy methods to prioritize the effective factors of international leasing in the competitiveness of companies. The results of the present research are that the managerial factors of leasing are in the first place and the technical, organizational, individual and cultural factors have a degree of importance. The purpose of the bachelor's thesis "International leasing as a tool for increasing the competitiveness of agricultural enterprises" is to identify the theoretical and practical aspects of international leasing, as well as to develop recommendations for its effective use in the agricultural sector to increase competitiveness. agricultural enterprises. According to the goal, the following tasks are outlined: - Reveal the essence of concepts and types of international leasing; - Define advantages and disadvantages of international leasing; - Explore legal aspects of international leasing; - Analyze the international leasing market in the agricultural sector; - Determine the influence of international leasing on the efficiency of agricultural enterprises - Analyze strategies for the development and expansion of sales markets through international leasing - Researching experience of using international leasing in advanced countries; - Determine the strategies of leasing operations for agricultural enterprises. The object of research of the bachelor thesis is international leasing. The subject research of the bachelor's thesis is to determine the theoretical and methodological aspects and identify the specifics of the formation and functioning of international leasing Research methods. In the course of writing the bachelor's thesis, the following research methods were used: functional and system analysis, historical and logical observation, information synthesis method, graphic representation methods, grouping, comparison, and generalization method.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління міжнародною конкурентоспроможністю продукції підприємств аграрного сектору України в умовах євроінтеграції(2024) Богданюк Олександр Сергійович; Файчук О.Актуальність теми дослідження. У сучасному глобальному економічному середовищі, конкурентоспроможність підприємств є однією з ключових характеристик їх успішності. Це визначається можливістю та ефективністю адаптації до змін у конкурентній арені. Україна, як країна з великим аграрним сектором, має велике значення для сільськогосподарських підприємств. Таким чином, забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств є актуальним завданням як на внутрішніх, так і на міжнародних ринках, як сьогодні, так і в майбутньому. Процеси глобалізації набувають все більшого обсягу з кожним днем, що призводить до складнощів у бізнес-середовищі підприємств, особливо до загострення конкуренції на ринку та виникнення нових загроз. Внаслідок цього стає очевидною необхідність знаходження нових методів для підвищення конкурентоспроможності виробництва підприємств, що діють у сфері сільського господарства. Підприємство виступає як головна складова економіки та ключовий фактор у виробництві товарів та наданні послуг, необхідних суспільству. Тому необхідно акцентувати увагу на створенні механізму, що забезпечить його високу конкурентоспроможність та сприятиме ефективному функціонуванню. Формування конкурентних відносин сприяє створенню розвиненого ринку. Стабільне положення на ринку забезпечується, насамперед, внутрішньою стратегією, що мобілізує всіх працівників на активний та цілеспрямований розвиток в умовах постійних змін зовнішнього середовища. Для вирішення цієї проблеми необхідно провести більш детальний аналіз сутності управління конкурентоспроможністю сільськогосподарського підприємства, його ролі та значення в майбутньому розвитку сільського господарства. Метою бакалаврської роботи є обґрунтування напрямів вдосконалення процесу прийняття управлінських рішень щодо виявлення і реалізації конкурентних переваг продукції вітчизняних аграрних підприємств на міжнародних ринках за умов інтеграції до ЄС. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: − з’ясувати сутність дефініції «міжнародна конкурентоспроможність продукції»; − розглянути особливості управління міжнародною конкурентоспроможністю продукції підприємств; − узагальнити та систематизувати методичні підходи до оцінки ступеня міжнародної конкурентоспроможності продукції; − розглянути загальну організаційно-економічна характеристику ТОВ СП «НІБУЛОН»; − визначити міжнародну конкурентну позицію ТОВ СП «НІБУЛОН»; − проаналізувати ефективність прийняття управлінських рішень щодо формування конкурентних переваг продукції ТОВ СП «НІБУЛОН» на міжнародних ринках; − здійснити прогноз цінової кон’юнктури ринку зерна і продуктів його переробки у ЄС; − запропонувати та обґрунтувати напрями підвищення ефективності управлінських рішень щодо реалізації на ринку ЄС конкурентних переваг продукції ТОВ СП «НІБУЛОН». Об’єктом дослідження є процес формування і реалізації конкурентних переваг продукції підприємств вітчизняного аграрного сектору на міжнародних ринках. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних засад щодо управління міжнародною конкурентоспроможністю продукції підприємств аграрного сектору України в умовах євроінтеграції. Методи дослідження. У бакалаврській роботі були використані наступні загальнонаукові та спеціальні методи: теоретичне узагальнення при аналізі конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств та можливих шляхів її підвищення; структурно-логічний метод для побудови структури роботи та логіки проведення дослідження; монографічний метод для уточнення дефініції "міжнародна конкурентоспроможність продукції"; методи порівняння, аналізу і синтезу для оцінки діяльності агропідприємств сільськогосподарської галузі; метод економічного аналізу для оцінки ефективності роботи та управлінських рішень досліджуваних підприємств; SWOT-аналіз, метод BCG, метод Б.Баласси для оцінки міжнародної конкурентоспроможності продукції аграрних підприємств; Інформаційна база дослідження. В основі даного дослідження було проаналізовано законодавчі та нормативні акти, офіційні документи Державної служби статистики України, наукові праці вітчизняних і закордонних дослідників, статті в періодичних виданнях, навчальні посібники, матеріали конференцій, звіти фінансово-господарської діяльності ТОВ СП "НІБУЛОН", ТОВ "КЕРНЕЛ" та ін.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарського підприємства(2024) Ванджура Вікторія Вікторівна; Лобунець Т.Управління інвестиційною діяльністю є важливою складовою забезпечення стабільного розвитку та конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. В умовах сучасної економіки, що характеризується високою динамікою змін і невизначеністю, ефективне управління інвестиціями стає ще більш актуальним. Інвестиції виступають основним чинником, що впливає на відтворювальний процес, технологічне оновлення виробництва та підвищення продуктивності праці. Актуальність дослідження. Особливо важливим є розгляд інвестиційної діяльності в аграрному секторі, оскільки сільське господарство відіграє ключову роль у забезпеченні продовольчої безпеки країни та формуванні експортного потенціалу. Вітчизняні сільськогосподарські підприємства стикаються з численними викликами, пов'язаними з обмеженістю фінансових ресурсів, нестабільністю ринкових умов та специфічними ризиками, характерними для аграрного виробництва. В умовах воєнного стану ці виклики стають ще більш суттєвими, що підкреслює необхідність удосконалення системи управління інвестиційною діяльністю. Проблему управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств розглядають у працях таких вітчизняних дослідників, як В. О. Радченко, О. А. Підлісна, М. О. Ковальчук, О. П. Романовський та Л. В. Ткаченко. Їхні дослідження охоплюють різні елементи інвестиційної діяльності, включаючи джерела фінансування, ефективність інвестицій, а також інноваційні підходи до управління інвестиціями в умовах сучасного ринку. Ці роботи є важливим теоретичним та практичним підґрунтям для аналізу та вдосконалення інвестиційної діяльності в аграрному секторі. Метою дипломної роботи є дослідження теоретичних засад та практичних аспектів управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств, аналіз існуючих підходів до організації інвестиційного процесу, оцінка ефективності управління інвестиціями на прикладі конкретного підприємства та розробка рекомендацій щодо удосконалення системи інвестиційного процесу в аграрному секторі. Для досягнення поставленої мети у роботі визначені такі основні завдання: 1. Визначити сутність інвестиційної діяльності підприємства як складової відтворювального процесу. 2. Проаналізувати джерела фінансування інвестицій для вітчизняних сільськогосподарських підприємств. 3. Вивчити особливості організації управління інвестиційною діяльністю аграрного підприємства. 4. Провести аналіз інвестиційної діяльності підприємства ПРАТ «МХП», включаючи характеристику діяльності, організаційну структуру та систему менеджменту. 5. Оцінити ефективність інвестиційної діяльності підприємства ПРАТ «МХП». 6. Розробити рекомендації щодо удосконалення системи управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств з урахуванням умов воєнного стану. Об’єктом дослідження є інвестиційна діяльність сільськогосподарських підприємств України, зокрема ПРАТ «МХП». Предмет дослідження. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні основи управління інвестиційною діяльністю підприємства, зокрема, визначено сутність інвестиційної діяльності як складової відтворювального процесу, проаналізовано джерела фінансування інвестицій для сільськогосподарських підприємств та вивчено особливості організації управління інвестиційною діяльністю в аграрному секторі. Другий розділ присвячений аналізу інвестиційної діяльності підприємства ПРАТ «МХП», що включає характеристику його діяльності, організаційної структури та системи менеджменту, а також оцінку ефективності інвестиційної діяльності підприємства. Третій розділ спрямований на розробку рекомендацій щодо удосконалення системи управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств. Особлива увага приділена напрямам удосконалення інвестиційного процесу, можливостям інвестиційного забезпечення аграрних підприємств в умовах воєнного стану та стратегії довгострокового інвестування. Дана дипломна робота має на меті не лише теоретичне обґрунтування управління інвестиційною діяльністю, але й надання практичних рекомендацій, що сприятимуть підвищенню ефективності інвестиційного процесу в сільськогосподарських підприємствах України.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління конкурентоспроможністю підприємства(2024) Цибенко Анна Олексіївна; Добрівська М.Актуальність теми. Сучасний стан ринку характеризується постійними змінами у зовнішньому середовищі, мінливістю споживчого попиту, наявністю великої кількості підприємств різних форм власності, підвищенням невизначеності та ризику тощо. А отже, задля того, щоб вижити на ринку, підприємству необхідно постійно відслідковувати і реагувати на всі зміни, що відбуваються у його конкурентному середовищі з метою збереження та зміцнення позицій на ринку і забезпечення ефективного управління конкурентними перевагами. Проте, досвід останніх років демонструє, що далеко не всі вітчизняні підприємства готові до ведення конкурентної боротьби. Як приклад, навіть володіння конкурентоспроможною продукцією, що безумовно виступає важливо умовою, не дозволяє багатьом з підприємств ефективно реалізовувати цю перевагу через відсутність практики використання цілого комплексу маркетингу: гнучкої асортиментної і цінової політики, адекватної організації каналів розподілу, ефективних методів стимулювання продажу тощо. Тому проблема управління конкурентоспроможністю підприємств набуває на сучасному етапі першочергового значення. Теоретичні та практичні аспекти управління конкурентоспроможністю підприємства розглянуто в працях таких вітчизняних та зарубіжних учених, як: Кириченко О. М., Власенко В. В., Коротков А. В., Корсаков Д. О., Денисенко М., Бреус C., Чекотун К., Блакита Г., Волошин, А. В., Пуцентейло П., Балдинюк В. М., Михайленко О. В. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів управління конкурентоспроможністю підприємства, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення процесу управління конкурентоспроможністю підприємства. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - з’ясувати сутність і складові конкурентного середовища підприємства; - розкрити принципи побудови механізму управління конкурентоспроможністю підприємства; - узагальнити методи оцінки конкурентоспроможності підприємства; - здійснити організаційно-економічну характеристику підприємства; - проаналізувати і оцінити рівень конкурентоспроможності СТОВ Агрофірма «Ольгопіль»; - оцінити чинники впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства; - розробити рекомендації щодо формування механізму управління конкурентоспроможністю в СТОВ Агрофірма «Ольгопіль»; - проаналізувати зарубіжний досвід управління конкурентоспроможністю підприємств. Об’єктом дослідження бакалаврської кваліфікаційної роботи є процес управління конкурентоспроможністю підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних і практичних аспектів управління конкурентоспроможністю підприємства. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах СТОВ Агрофірма «Ольгопіль». Методи дослідження. Методичною та теоретичною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є загальнонаукові та спеціальні методи. Із загальнонаукових використано такі методи: діалектичний (при розгляді теоретичних та концептуальних підходів до управління конкурентоспроможністю підприємства); дедукції (при побудові структури роботи та вивченні предмета дослідження); абстрактно-логічний та синтезу (при уточненні трактувань категоріального апарату теми роботи); аналізу (при аналізі здійснення управління конкурентоспроможністю підприємства, а також при вивченні зарубіжного досвіду управління конкурентоспроможністю підприємства) та індукції (при формуванні висновків роботи). Спеціальні методи, що використовувалися при написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи: табличний та графічний (при виявленні закономірностей та висвітленні результатів роботи); статистичний (при збиранні, зведенні, аналізі статистичних даних). Інформаційною базою дослідження є нормативно-правові акти України, вітчизняні та зарубіжні інформаційні джерела, річні звіти та первинна документація СТОВ Агрофірма «Ольгопіль», а також результати опитування та власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення процесу управління конкурентоспроможністю підприємства. Апробація результатів бакалаврської роботи. Основні результати дослідження були оприлюднені на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту в умовах сучасних викликів» (м. Київ, НУБіП України, 11 жовтня 2023 р.). Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний зміст викладено на __ сторінках друкованого тексту, бакалаврська кваліфікаційна робота містить __ таблиць i __ рисунків. Список використаних джерел включає __ найменувань.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування системи мотивації праці у підприємстві(2024) Лайчук Анна Сергіївна; Зоргач А.Актуальність теми. Формування системи мотивації праці у підприємстві є актуальною проблемою, яка привертає увагу дослідників та практиків у сучасних умовах господарської діяльності. Зокрема, це пов’язано з необхідністю забезпечення ефективної діяльності підприємства, підвищення його конкурентоспроможності та здатності адаптуватися до змін у соціально-економічному середовищі. Одним із ключових аспектів є підвищення продуктивності праці через створення мотиваційної системи, яка б сприяла активізації працівників та стимулювала їх до досягнення високих результатів. Крім того, важливим є забезпечення задоволення працівників від їхньої діяльності, що сприяє збереженню кваліфікованих кадрів та формуванню позитивної корпоративної культури. Проведення досліджень у цій сфері дозволяє виявити оптимальні підходи до формування мотиваційної системи, що враховуватиме специфіку діяльності конкретного підприємства, його цілей та завдань. Такий підхід сприяє підвищенню ефективності управління та досягненню стратегічних цілей підприємства в умовах сучасного бізнес-середовища. Теоретичні та практичні аспекти формування системи мотивації праці у підприємстві досліджували такі учені, як: Балановська Т. І., Богацька Н. М., Войнаренко М. П., Гавриш О. М., Гребінська С. І., Гунченко М. В., Драмарецька К. П, Зоргач А. М., Іванов С. Л., Козак К. Б., Колот А. М., Кравченко М. А., Крушельницька О. В., Куриляк В. Є., Лещенко Л. О., Оніщук Ю. Ю., Опанасюк Ю. А., Рудь А. В., Семенова Л. Ю., Цимбалюк С. О., Шостак І. В. та ін. Ознайомлення з опублікованими працями, присвяченими дослідженню теоретичних та практичних аспектів формування системи мотивації праці у підприємстві, підтверджує актуальність вибраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення формування системи мотивації праці у підприємстві. Відповідно до мети визначені завдання дослідження: - розкрити еволюцію поглядів на сутність мотивації праці; - визначити класифікацію теорій мотивації праці у підприємстві; - охарактеризувати методичні підходи до формування системи мотивації праці у підприємстві; - проаналізувати якісний склад і плинність персоналу підприємства; - здійснити оцінку формування системи мотивації праці у підприємстві; - розробити пропозиції щодо покращення системи мотивації праці у підприємстві; - обґрунтувати формування мотиваційного механізму підвищення продуктивності праці персоналу підприємства; - розглянути зарубіжний досвід формування системи мотивації праці у підприємстві. Об’єкт дослідження є процес формування системи мотивації праці у підприємстві. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти формування системи мотивації праці у підприємстві. Поглиблені дослідження здійснені на матеріалах АТ «Житомирський маслозавод» Житомирської області. Методи дослідження. Методологічною основою бакалаврської кваліфікаційної роботи є комплексний підхід, діалектичний метод наукового пізнання, фундаментальні наукові праці та розробки українських і зарубіжних вчених у теорії формування системи мотивації праці у підприємстві. Для досягнення поставленої у бакалаврській кваліфікаційній роботі мети були використані такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку і вивченні предмета загалом, єдності та взаємозалежності його окремих складових частин; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; табличний та графічний – для аналізу та оцінки інформації й інші методи дослідження економічних процесів і явищ. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, українські та зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України, річні звіти та первинна документація АТ «Житомирський маслозавод» а також результати власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення формування системи мотивації праці у підприємстві, що сприятиме підвищенню продуктивності праці. Апробація результатів бакалаврської кваліфікаційної роботи. Основні положення, теоретичні та практичні розробки і наукові результати бакалаврської кваліфікаційної роботи апробовані на: ІІІ Всеукраїнській науково-практичній онлайн конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «Актуальні питання теорії та практики менеджменту» (м. Київ, Національний університет біоресурсів і природокористування України, 11 жовтня 2023 р.). Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний текст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 63 сторінках, у тому числі робота містить 16 таблиць, 12 рисунків та 43 використаних джерела.Документ access-status.restricted.listelement.badge Формування системи менеджменту підприємства(2024) Купрієнко Назар Володимирович; Драмарецька К.Актуальність теми. В сучасних умовах якісне формування системи менеджменту підприємства впливає на його конкурентоспроможність і довготривале існування на ринку. Вдале формування системи менеджменту суб’єкта господарювання визначається ефективністю і результативністю його діяльності. Показники діяльності організації перебувають у прямій залежності від прийнятих управлінських рішень. Управління суб’єктом господарювання відбувається на базі системи менеджменту, організаційної структури, характеристик і функцій та від ступеня розвитку підприємства в цілому, а також від чинників впливу зовнішнього середовища. Саме тому актуальною є проблема формування успішної системи менеджменту організації у сучасних умовах ведення господарської діяльності. Теоретичні аспекти дослідження проблеми формування системи менеджменту підприємством знайшли своє відображення у працях вчених С. Бірюченко, К. Бужимська, І. Бурачек, В. Діденко, М. Новікова, Т. Лазоренко, С. Пермінова та інших. Проте дослідження проблеми формування ефективної системи менеджменту підприємством у сучасних умовах вимагає дедалі більшої уваги. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних підходів і розробка практичних рекомендацій щодо формування системи менеджменту підприємства. Відповідно до поставленої мети дослідження були сформовані наступні завдання: - розкрити поняття і складові менеджменту суб’єкта господарювання; - навести принципи, функції та методи менеджменту підприємства; - представити підходи до формування системи менеджменту підприємства; - проаналізувати тенденції розвитку і особливості діяльності підприємства; - навести характеристику системи менеджменту суб’єкта господарювання; - запропонувати напрями удосконалення формування системи менеджменту підприємства. Об’єкт дослідження – процес формування системи менеджменту підприємства. Предмет дослідження – сукупність теоретичних і практичних аспектів процесу формування системи менеджменту підприємства. Поглиблені дослідження проведені на матеріалах ТОВ «Пирятинський сирзавод», Полтавської області. Методи дослідження. Для вирішення поставлених завдань у бакалаврській кваліфікаційній роботі використовувались спеціальні і загальнонаукові методи та прийоми дослідження: індукції і дедукції (для дослідження предмета в цілому та для побудові логічного зв’язку структури роботи), синтезу і абстрактно-логічний (при уточнення дефініцій категоріального інструментарію), табличний і графічний (при аналізу інформації), метод SWOT-аналізу (для оцінки сильних і слабких сторін, можливостей і загроз сільськогосподарського підприємства). Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, вітчизняні і зарубіжні інформаційні джерела, статистична звітність Державної служби статистики України та Головного управління статистики у Полтавській області, річні звіти та первинна документація ТОВ «Пирятинський сирзавод» та власні спостереження. Структура роботи. Зміст бакалаврської кваліфікаційної роботи викладено на 69 сторінках друкованого тексту. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел із 50 найменувань, містить 8 таблиць, 19 рисунків.