Менеджмент
Постійне посилання колекціїhttps://dglibtest.nubip.edu.ua/handle/123456789/15060
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління міжнародною інвестиційною привабливістю аграрних підприємств України в умовах інтеграції до ЄС(2024) Ястребінська Марія Євгенівна; Файчук О.Актуальність теми. Аграрний сектор України виявляє значну потребу у різнопланових інвестиціях, як на внутрішньому, так і на міжнародному ринку. Під впливом повномасштабного вторгнення на територію України у 2022 році, національна економіка зазнала багато негативних факторів, що лише підкреслює важливість та актуальність залучення іноземних інвестицій в ключові галузі господарства, для здобуття та утримання конкурентоспроможного положення українських підприємств на ринку ЄС та укріплення подальшої співпраці та становища України на міжнародній арені. Актуальність залучення іноземних інвестицій в сучасний аграрний сектор України полягає в тому, що попри географічні переваги, цей сектор страждає від низької ефективності. Залучення іноземних інвестицій може стати вирішальним чинником у покращенні стану в аграрній сфері України, оскільки це дозволить підвищити якість та кількість виробленої продукції, впровадити сучасні технології та екологічно чисті методи виробництва, а також забезпечити створення нових робочих місць, особливо з метою адаптації до нормативів Європейського Союзу в аграрному секторі. Метою бакалаврської роботи є запропонувати й обґрунтувати шляхи вдосконалення прийняття управлінських рішень щодо підвищення міжнародної інвестиційної привабливості вітчизняних аграрних підприємств в умовах інтеграції до ЄС. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: - розглянути теоретичні підходи до визначення поняття міжнародної інвестиційної привабливості; - визначити основні фактори впливу на інвестиційну привабливість в контексті процесу євроінтеграції України; - провести аналіз інвестиційного середовища агросектору України на базі статистичних даних; - розглянути організаційно-економічну характеристику ТОВ «ШУЛЯВСЬКА- КАПТІАЛ»; - на основі обраної методики провести аналіз інвестиційного середовища підприємства за результатами його діяльності (на прикладі ТОВ «ШУЛЯВСЬКА- КАПТІАЛ»); - розробити пріоритетні заходи для покращення інвестиційної привабливості підприємства; - визначити перспективи подальшого розвитку аграрного сектору України. Об’єктом дослідження є процес залучення зарубіжних інвестицій в аграрний сектор України в умовах євроінтеграції. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів управління міжнародною інвестиційною привабливістю аграрних підприємств України в умовах інтеграції до ЄС. Для проведення дослідження у бакалаврській кваліфікаційній роботі було використано наступні методи дослідження: статистичний аналіз, аналіз фінансових показників, аналіз показників ефективності підприємства, порівняльний аналіз, аналіз теоретичних праць, графічна візуалізація, класифікація.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління експортним потенціалом аграрного підприємства в умовах євроінтеграції(2024) Свистуленко Владислав Сергійович; Файчук О.Розвиток економіки України в умовах дії воєнного стану та продовженні бойових дій супроводжується різними кризовими явищами в зовнішньоекономічних та соціальних напрямках, що в першу чергу зумовлені політичною нестабільністю в країні та неефективним процесом реформування економіки країни. Розвиток зовнішньоекономічної роботи вітчизняних підприємств також супроводжується вагомим впливом політичного та міжнародного середовища на їх діяльність. Це в комплексі зумовлює потребу в проведенні аналізу та оцінки потенційних можливостей суб'єктів господарювання на те, щоб здійснити зовнішньоекономічну діяльність, що зумовлює потребу в дослідженні поняття експортного потенціалу як економічної категорії. Мета роботи полягає в розкритті науково-теоретичних аспектів управління експортним потенціалом компанії Kernel Holdings S.A. та виокремленні практичних напрямків оптимізації його використання. Основними завданнями бакалаврської роботи є: - розглянути сутність поняття «експортний потенціал», його види і структуру; - дослідити особливості управління експортним потенціалом сільськогосподарського підприємства; - розкрити методичні підходи до оцінки величини експортного потенціалу та ефективності управління ним в аграрній сфері; - навести загальну організаційно-економічну характеристику досліджуваного аграрного підприємства; - оцінити величину експортного потенціалу досліджуваного підприємства; - провести діагностику ефективності системи управління експортним потенціалом досліджуваного підприємства; - навести прогноз розвитку аграрного ринку ЄС та перспектив збуту продукції для вітчизняних підприємств; - виявити напрямки оптимізації використання експортного потенціалу досліджуваного підприємства; - надати економічне обґрунтування управлінського рішення щодо оптимізації використання експортного потенціалу досліджуваного підприємства. Об’єктом дослідження є процес управління експортним потенціалом аграрного підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних основ управління експортним потенціалом аграрного підприємства в умовах євроінтеграції. При написанні роботи використовувалися загальні та спеціальні методи наукового пізнання, зокрема методи системного аналізу та синтезу, індукція та дедукції, узагальнення, а також методи графічного відображення основних результатів та статистичні методи. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що напрямки оптимізації використання експортного потенціалу досліджуваного підприємства можна використовувати в інших компаніях галузі. Випускна кваліфікаційна робота складається із вступу, 3 розділів, висновків та пропозицій, списку використаних джерел та додатків. Основний текст роботи становить 66 сторінок, в т. ч. 7 таблиць, 16 рисунків. Список використаних джерел містить 51 найменувань, викладених на 5 сторінках.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління маркетинговою діяльністю підприємства на зовнішньому ринку(2024) Печалов Олександр Валерійович; Тюріна А.Актуальність дослідження управління маркетинговою діяльністю сільськогосподарського підприємства на зовнішньому ринку визначається тим, що сучасна економіка дедалі більше стає глобалізованою. Вивчення сучасних підходів до управління маркетинговою діяльністю допоможе сільськогосподарським підприємствам зрозуміти основні особливості зовнішнього ринку і визначити конкретні стратегії маркетингу, які сприятимуть успішній реалізації їхньої продукції за кордоном. Наприклад, міжнародні маркетингові дослідження ринків покликані з’ясувати, які країни є найбільшими імпортерами сільськогосподарської продукції і які саме товари найбільше користуються попитом. Це дозволить підприємствам зосередити свої зусилля на пошуку потенційних партнерів і ринків збуту. Багато наукових розробок, популярних статей, експертних коментарів, досліджень маркетингових і консалтингових компаній, блогів присвячено проблемам управління маркетинговою діяльністю на підприємстві. Науковий і практичний підхід до аналізу ефективності маркетингової діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу розглядається в роботах вітчизняних учених: М.О. Багорка, А.В. Войчак, Г.М. Гузенко, І.Я. Кулиняк, В.В. Хорошун та інших. Проте питання управління маркетинговою діяльністю на сільськогосподарських підприємствах які являються учасниками ЗЕД, особливо в плані узагальнення та застосування досвіду провідних гравців ринку, розглянуто недостатньо. Це й зумовило актуальність нашої кваліфікаційної бакалаврської роботи. Метою даного дослідження є вивчення науково-методичних засад маркетингової діяльності підприємства на зовнішньому ринку та пошук напрямів підвищення її ефективності на основі прийняття оптимальних управлінських рішень. Досягнення даної мети зумовило необхідність вирішення низки завдань: - визначити сутність та завдання маркетингової діяльності на підприємстві; - розглянути фактори, що впливають на формування ефективності маркетингової діяльності підприємства на зовнішньому ринку; - описати методи управління маркетинговою діяльністю підприємства на зовнішньому ринку; - охарактеризувати стан господарської діяльності ТОВ «Хмільницьке»; - провести діагностику фінансово-економічного стану ТОВ «Хмільницьке»; - проаналізувати управління та ефективність маркетингової діяльності підприємства на зовнішньому ринку; - визначити шляхи удосконалення управління маркетинговою діяльністю ТОВ «Хмільницьке» на зовнішньому ринку; - розробити ефективну маркетингову стратегію ТОВ «Хмільницьке» для реалізації зерна на зовнішньому ринку; - оцінити ефективність розробленої маркетингової стратегії. Об’єктом дослідження є процес формування та використання маркетингової діяльності на ТОВ «Хмільницьке» в умовах зовнішньоторговельної діяльності. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти управління маркетинговою діяльністю на ТОВ «Хмільницьке» в умовах зовнішньоторговельної діяльності. Методи дослідження. У роботі використані такі методи: історичний та логічний методи – для дослідження теоретичних засад розвитку маркетингової діяльності на підприємстві; абстрактно-логічний – для теоретичного узагальнення й формулювання висновків; статистико-економічний – для аналізу сучасного стану використання маркетингової стратегії на підприємстві. Інформаційною базою дослідження є міжнародні стандарти економічного аналізу, наукові праці українських та іноземних вчених в сфері аграрної економіки, публікації довідкового характеру, річні звіти ТОВ «Хмільницьке», Інтернет-ресурси та інші науково-методичні джерела з цієї тематики. Результати кваліфікаційної бакалаврської роботи представлені на VII Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «НОВІ ВИКЛИКИ ДЛЯ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ» (м. Київ, 30.04.2024 р.). В кваліфікаційній роботі систематизовано методи управління маркетинговою діяльністю сільськогосподарського підприємства на зовнішніх ринках та обґрунтовано основні фактори, що впливають на її ефективність. Проаналізовано діяльність ТОВ «Хмільницьке», ринок збуту зерна у форматі ЗЕД, проведено оцінку економічної ефективності маркетингової діяльності підприємства. Сформовано шляхи удосконалення маркетингової стратегії ТОВ «Хмільницьке» на зовнішньому ринку та оцінена її економічна ефективність. Практичне значення полягає у систематизації теоретичних аспектів та практичного досвіду управління маркетинговою діяльністю сільськогосподарського підприємства на зовнішньому ринку. Ця кваліфікаційна бакалаврська робота складається з вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Викладена на 62 сторінках комп’ютерного тексту, містить 19 таблиць, 9 рисунків та 35 використаних джерел.Документ access-status.restricted.listelement.badge Міжнародний лізинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств(2024) Ахукхаш Мехді Акбар; Ібатуллін М.Today, in the competitive world of agriculture, companies are looking for new solutions to increase their efficiency and productivity in order to survive and progress. International leasing, as an emerging tool, brings a unique opportunity to improve the competitiveness of these companies. International leasing is a type of rental agreement in which the assets needed by agricultural enterprises are provided from foreign suppliers on a temporary basis and by paying rent. This tool brings many benefits to agricultural enterprises, therefore, in this research, the issue of international leasing is investigated as a tool to increase the competitiveness of agricultural enterprises. The method chosen for this research is practical in terms of purpose and descriptive survey in terms of data collection. In this research, the new AHP-TOPSIS combined method has been used to rank the effective factors in the competitiveness of agricultural enterprises. The statistical population of this research includes all active agricultural enterprises in the country that are active in the field of agricultural products production. The statistical population is divided into homogeneous groups (classes) such as product type, farm size or geographical region, and then a sample is selected from each class in a simple random manner. Available statistical formulas such as Cochran's formula are used to determine the sample size. The library method is used to collect data, and the collection tool is a questionnaire, which answers to the questionnaires are analyzed using fuzzy methods to prioritize the effective factors of international leasing in the competitiveness of companies. The results of the present research are that the managerial factors of leasing are in the first place and the technical, organizational, individual and cultural factors have a degree of importance. The purpose of the bachelor's thesis "International leasing as a tool for increasing the competitiveness of agricultural enterprises" is to identify the theoretical and practical aspects of international leasing, as well as to develop recommendations for its effective use in the agricultural sector to increase competitiveness. agricultural enterprises. According to the goal, the following tasks are outlined: - Reveal the essence of concepts and types of international leasing; - Define advantages and disadvantages of international leasing; - Explore legal aspects of international leasing; - Analyze the international leasing market in the agricultural sector; - Determine the influence of international leasing on the efficiency of agricultural enterprises - Analyze strategies for the development and expansion of sales markets through international leasing - Researching experience of using international leasing in advanced countries; - Determine the strategies of leasing operations for agricultural enterprises. The object of research of the bachelor thesis is international leasing. The subject research of the bachelor's thesis is to determine the theoretical and methodological aspects and identify the specifics of the formation and functioning of international leasing Research methods. In the course of writing the bachelor's thesis, the following research methods were used: functional and system analysis, historical and logical observation, information synthesis method, graphic representation methods, grouping, comparison, and generalization method.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління зовнішньоекономічною діяльністю аграрних підприємств в умовах функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС(2024) Коломієць Ольга Анатоліївна; Файчук О.Актуальність теми. Знаковою подією для нашої країни стало підписання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом у 2014 році і створення поглибленої і всеосяжної зони вільної торгівлі (ПВЗВТ) [1]. Вона передбачає «здійснення цілої низки заходів для адаптування ринкового середовища, розбудови регуляторних механізмів на гармонізованих інституціональних засадах, що слугуватиме взаємовигідній інтеграції» [2]. У 2017 р. була підписана економічна частина Угоди, яка сприяла лібералізації торгівлі між Україною та Євросоюзом і активізації зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів аграрного ринку, залученню інвестицій від міжнародних донорів, ресурсному забезпеченню та придбанню новітнього обладнання для виробництв, що в кінцевому рахунку сприяло підвищенню конкурентоспроможності українських товаровиробників і збільшенню доходів. Важливою стала підтримка Європейського Союзу українських підприємців під час епідемії Covid-19 та повномасштабного російського вторгнення в лютому 2022 р. Особливо відчутною допомогою стала відміна ввізних митних зборів і квот на ввезення сільськогосподарської продукції з України до країн ЄС. Це рішення допомогло підтримати економіку нашої країни під час війни. Сільське господарство належить до основних галузей національної економіки. Питома вага аграрної продукції в загальнодержавному експорті у 2020 р. становила 45,1%, у 2022 р. – 53%, у 2023 р. – збільшилася до 62%. Зараз українські аграрні компанії переживають важкі часи, намагаючись вижити і вести бізнес в екстремальних умовах воєнного стану. Тому менеджмент зовнішньоекономічної діяльності вітчизняних аграрних підприємств потребує швидкого реагування на виклики сьогодення і адаптації до нових умов. А форс-мажорна лібералізація торгових відносин з країнами Євросоюзу в рамках зони вільної торгівлі дає можливість українським компаніям вийти на міжнародні ринки на кращих умовах, ніж раніше, наростити обсяги виробництва та збільшити експорт агропродукції, розширити сфери діяльності і таким чином забезпечити конкурентоспроможність, життєдіяльність і стійкість бізнесу. Мета дослідження - розробка та обґрунтування рекомендацій з удосконалення системи управління зовнішньоекономічною діяльністю аграрних підприємств на прикладі ТОВ фірми «Астарта-Київ», спрямованих на оптимізацію та підвищення ефективності експортних операцій. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: - з’ясувати сутність поняття «управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства»; - розглянути особливості управління зовнішньоекономічною діяльністю аграрних підприємств; - систематизувати та узагальнити методичні підходи до оцінки ефективності управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємств; - розглянути загальну організаційно-економічну характеристику ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - проаналізувати динаміку і структуру зовнішньоекономічних операцій ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - визначити рівень ефективності прийняття управлінських рішень в зовнішньоекономічній діяльності досліджуваного аграрного підприємства; - проаналізувати економічні наслідки функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС для українських аграрних підприємств; - виявити напрями підвищення ефективності системи управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - обґрунтувати управлінські рішення щодо вдосконалення стратегії здійснення зовнішньоекономічних операцій ТОВ фірми «Астарта-Київ» Об’єкт дослідження – процес формування і реалізації зовнішньоекономічної діяльності ТОВ фірми «Астарта-Київ». Предмет дослідження – сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів управління зовнішньоекономічною діяльністю вітчизняних аграрних підприємств в умовах функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. При написанні бакалаврської кваліфікаційної роботи були використані наступні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: - монографічний метод для уточнення сутності дефініції «управління зовнішньоекономічною діяльністю підприємства»; - метод економічного аналізу при дослідженні організаційно- економічної характеристики та зовнішньоекономічних операцій ТОВ фірми «Астарта-Київ»; - методи стратегічного планування і аналізу, зокрема SWOT-аналіз для оцінки впливу зовнішнього і внутрішнього середовища ТОВ фірми «Астарта- Київ»; - логіко-конструктивний метод, порівняння, системний підхід, економіко-статистичні методи при виявленні та обґрунтуванні основних напрямів підвищення ефективності системи управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ фірми «Астарта-Київ» за умов функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС. Апробація результатів дослідження. Результати дослідження у кваліфікаційній бакалаврській роботі були представлені на IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (26/10/2021–27/10/2021); V Міжнародній науково-практичній онлайн- конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (06/10/2022); VII Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Роль молоді у розвитку АПК України» (19/04/2023–20/04/2023); VI Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів та молодих вчених «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (18/05/2023 – 19/05/2023); IV Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції студентів, аспірантів і молодих вчених «Сучасний менеджмент: виклики та можливості» (25/10/2023 - 26/10/2023); VII Міжнародній науково-практичній конференції «Інклюзивний розвиток національної економіки: глобальні тенденції, можливості України та роль агропродовольчого сектору» (16/11/2023 - 17/11/2023); 73-ій науково-практичній студентській конференції «Маркетинг очима молоді: проблеми та перспективи» (04/04/2024); VII Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції для студентів, аспірантів та молодих вчених: «Нові виклики для аграрного сектору України в умовах глобалізації» (м. Київ, 9 травня 2024 р.). Опубліковано 8 тез матеріалів конференцій. Практична значущість. Результати проведеного дослідження, присвячені удосконаленню системи управління зовнішньоекономічною діяльністю ТОВ фірми «Астарта-Київ». Підприємству надається комплекс рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності експортних операцій, зокрема через оптимізацію логістики, управління ризиками, диверсифікацію і сертифікацію продукції та впровадження інновацій. Розробки можуть бути застосовані на практиці для вдосконалення процесів управління, зниження витрат, підвищення якості та конкурентоспроможності продукції на міжнародних ринках. Ці стратегії дозволять ТОВ фірмі «Астарта-Київ» адаптуватися до змінюваних умов ринку та використовувати можливості зони вільної торгівлі з ЄС для сталого розвитку та розширення своєї діяльності. Структура кваліфікаційної роботи обумовлена метою і завданням дослідження. Її обсяг становить 59 сторінок основного тексту. Робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел (4 сторінки, 44 назви), 9 таблиць, 12 рисунків та 2 додатки на 12 сторінках.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління міжнародною конкурентоспроможністю продукції підприємств аграрного сектору України в умовах євроінтеграції(2024) Богданюк Олександр Сергійович; Файчук О.Актуальність теми дослідження. У сучасному глобальному економічному середовищі, конкурентоспроможність підприємств є однією з ключових характеристик їх успішності. Це визначається можливістю та ефективністю адаптації до змін у конкурентній арені. Україна, як країна з великим аграрним сектором, має велике значення для сільськогосподарських підприємств. Таким чином, забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств є актуальним завданням як на внутрішніх, так і на міжнародних ринках, як сьогодні, так і в майбутньому. Процеси глобалізації набувають все більшого обсягу з кожним днем, що призводить до складнощів у бізнес-середовищі підприємств, особливо до загострення конкуренції на ринку та виникнення нових загроз. Внаслідок цього стає очевидною необхідність знаходження нових методів для підвищення конкурентоспроможності виробництва підприємств, що діють у сфері сільського господарства. Підприємство виступає як головна складова економіки та ключовий фактор у виробництві товарів та наданні послуг, необхідних суспільству. Тому необхідно акцентувати увагу на створенні механізму, що забезпечить його високу конкурентоспроможність та сприятиме ефективному функціонуванню. Формування конкурентних відносин сприяє створенню розвиненого ринку. Стабільне положення на ринку забезпечується, насамперед, внутрішньою стратегією, що мобілізує всіх працівників на активний та цілеспрямований розвиток в умовах постійних змін зовнішнього середовища. Для вирішення цієї проблеми необхідно провести більш детальний аналіз сутності управління конкурентоспроможністю сільськогосподарського підприємства, його ролі та значення в майбутньому розвитку сільського господарства. Метою бакалаврської роботи є обґрунтування напрямів вдосконалення процесу прийняття управлінських рішень щодо виявлення і реалізації конкурентних переваг продукції вітчизняних аграрних підприємств на міжнародних ринках за умов інтеграції до ЄС. Для досягнення поставленої мети потрібно виконати наступні завдання: − з’ясувати сутність дефініції «міжнародна конкурентоспроможність продукції»; − розглянути особливості управління міжнародною конкурентоспроможністю продукції підприємств; − узагальнити та систематизувати методичні підходи до оцінки ступеня міжнародної конкурентоспроможності продукції; − розглянути загальну організаційно-економічна характеристику ТОВ СП «НІБУЛОН»; − визначити міжнародну конкурентну позицію ТОВ СП «НІБУЛОН»; − проаналізувати ефективність прийняття управлінських рішень щодо формування конкурентних переваг продукції ТОВ СП «НІБУЛОН» на міжнародних ринках; − здійснити прогноз цінової кон’юнктури ринку зерна і продуктів його переробки у ЄС; − запропонувати та обґрунтувати напрями підвищення ефективності управлінських рішень щодо реалізації на ринку ЄС конкурентних переваг продукції ТОВ СП «НІБУЛОН». Об’єктом дослідження є процес формування і реалізації конкурентних переваг продукції підприємств вітчизняного аграрного сектору на міжнародних ринках. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних засад щодо управління міжнародною конкурентоспроможністю продукції підприємств аграрного сектору України в умовах євроінтеграції. Методи дослідження. У бакалаврській роботі були використані наступні загальнонаукові та спеціальні методи: теоретичне узагальнення при аналізі конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств та можливих шляхів її підвищення; структурно-логічний метод для побудови структури роботи та логіки проведення дослідження; монографічний метод для уточнення дефініції "міжнародна конкурентоспроможність продукції"; методи порівняння, аналізу і синтезу для оцінки діяльності агропідприємств сільськогосподарської галузі; метод економічного аналізу для оцінки ефективності роботи та управлінських рішень досліджуваних підприємств; SWOT-аналіз, метод BCG, метод Б.Баласси для оцінки міжнародної конкурентоспроможності продукції аграрних підприємств; Інформаційна база дослідження. В основі даного дослідження було проаналізовано законодавчі та нормативні акти, офіційні документи Державної служби статистики України, наукові праці вітчизняних і закордонних дослідників, статті в періодичних виданнях, навчальні посібники, матеріали конференцій, звіти фінансово-господарської діяльності ТОВ СП "НІБУЛОН", ТОВ "КЕРНЕЛ" та ін.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарського підприємства(2024) Ванджура Вікторія Вікторівна; Лобунець Т.Управління інвестиційною діяльністю є важливою складовою забезпечення стабільного розвитку та конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. В умовах сучасної економіки, що характеризується високою динамікою змін і невизначеністю, ефективне управління інвестиціями стає ще більш актуальним. Інвестиції виступають основним чинником, що впливає на відтворювальний процес, технологічне оновлення виробництва та підвищення продуктивності праці. Актуальність дослідження. Особливо важливим є розгляд інвестиційної діяльності в аграрному секторі, оскільки сільське господарство відіграє ключову роль у забезпеченні продовольчої безпеки країни та формуванні експортного потенціалу. Вітчизняні сільськогосподарські підприємства стикаються з численними викликами, пов'язаними з обмеженістю фінансових ресурсів, нестабільністю ринкових умов та специфічними ризиками, характерними для аграрного виробництва. В умовах воєнного стану ці виклики стають ще більш суттєвими, що підкреслює необхідність удосконалення системи управління інвестиційною діяльністю. Проблему управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств розглядають у працях таких вітчизняних дослідників, як В. О. Радченко, О. А. Підлісна, М. О. Ковальчук, О. П. Романовський та Л. В. Ткаченко. Їхні дослідження охоплюють різні елементи інвестиційної діяльності, включаючи джерела фінансування, ефективність інвестицій, а також інноваційні підходи до управління інвестиціями в умовах сучасного ринку. Ці роботи є важливим теоретичним та практичним підґрунтям для аналізу та вдосконалення інвестиційної діяльності в аграрному секторі. Метою дипломної роботи є дослідження теоретичних засад та практичних аспектів управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств, аналіз існуючих підходів до організації інвестиційного процесу, оцінка ефективності управління інвестиціями на прикладі конкретного підприємства та розробка рекомендацій щодо удосконалення системи інвестиційного процесу в аграрному секторі. Для досягнення поставленої мети у роботі визначені такі основні завдання: 1. Визначити сутність інвестиційної діяльності підприємства як складової відтворювального процесу. 2. Проаналізувати джерела фінансування інвестицій для вітчизняних сільськогосподарських підприємств. 3. Вивчити особливості організації управління інвестиційною діяльністю аграрного підприємства. 4. Провести аналіз інвестиційної діяльності підприємства ПРАТ «МХП», включаючи характеристику діяльності, організаційну структуру та систему менеджменту. 5. Оцінити ефективність інвестиційної діяльності підприємства ПРАТ «МХП». 6. Розробити рекомендації щодо удосконалення системи управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств з урахуванням умов воєнного стану. Об’єктом дослідження є інвестиційна діяльність сільськогосподарських підприємств України, зокрема ПРАТ «МХП». Предмет дослідження. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств. У першому розділі роботи розглянуто теоретичні основи управління інвестиційною діяльністю підприємства, зокрема, визначено сутність інвестиційної діяльності як складової відтворювального процесу, проаналізовано джерела фінансування інвестицій для сільськогосподарських підприємств та вивчено особливості організації управління інвестиційною діяльністю в аграрному секторі. Другий розділ присвячений аналізу інвестиційної діяльності підприємства ПРАТ «МХП», що включає характеристику його діяльності, організаційної структури та системи менеджменту, а також оцінку ефективності інвестиційної діяльності підприємства. Третій розділ спрямований на розробку рекомендацій щодо удосконалення системи управління інвестиційною діяльністю сільськогосподарських підприємств. Особлива увага приділена напрямам удосконалення інвестиційного процесу, можливостям інвестиційного забезпечення аграрних підприємств в умовах воєнного стану та стратегії довгострокового інвестування. Дана дипломна робота має на меті не лише теоретичне обґрунтування управління інвестиційною діяльністю, але й надання практичних рекомендацій, що сприятимуть підвищенню ефективності інвестиційного процесу в сільськогосподарських підприємствах України.Документ access-status.restricted.listelement.badge Управління командною взаємодією в колективі підприємства(2024) Чорний Володимир Ігорович; Гавриш О.Актуальність теми. В сучасних умовах перед компанією стоїть значна кількість складних завдань і умов, які неможливо подолати без об’єднання людських ресурсів, знань і навичок, згуртованості та взаємодопомоги всередині колективу компанії. Успіх діяльності суб’єктів управління залежатиме не тільки від професіоналізму та особистих якостей кожного члена, а й від спільної діяльності всього колективу компанії. Команда формується, коли люди зі спільними вподобаннями, інтересами та поглядами хочуть почати працювати разом для досягнення спільного результату. Команди є дуже важливою частиною як бізнесу в цілому, так і життя окремої людини. Актуальною є проблема формування та взаємодії колективів у колективі сільськогосподарського підприємства. Стрімке поширення кризових явищ у діяльності сільськогосподарського підприємства та відсутність стабільності, надмірна, а часто й недобросовісна конкуренція зумовлюють необхідність застосування нового продуктивного підходу до управління бізнесом – командного, як одного з найперспективніших. Таким чином, створення ефективної командної взаємодії в колективі сільськогосподарського підприємства сприяє досягненню поставленої мети, згуртованій та злагодженій роботі його членів, оптимальному зростанню всіх ресурсів і можливостей, а також професійному та особистісному розвитку. співробітників, як кожного окремого учасника, так і компанії в цілому. Теоретичні та практичні аспекти управління командною взаємодією в колективі підприємства досліджували такі вчені як: Т. Балановська, В. Борщ, О. Гавриш, О. Гогуля, Л. Довгань, К. Калинець, Д. Мак Грерогор, С. Маккрістал, О. Марцінковська, С. Моріс, А. Троян та ін. Знання опублікованих робіт, присвячених вивченню теоретичних і практичних аспектів управління командною взаємодією в колективі підприємства, підтверджує актуальність обраної теми дослідження. Мета і завдання дослідження. Метою бакалаврської кваліфікаційної роботи є обґрунтування теоретичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення управління командною взаємодією в колективі підприємства. Відповідно до мети визначені наступні завдання дослідження: - розкрити сутність управління командною взаємодією в колективі підприємства; - охарактеризувати особливості формування команд у підприємстві; - обґрунтувати методичні підходи до оцінювання управління командною взаємодією в колективі підприємства; - навести загальну характеристику підприємства; - проаналізувати якісний склад та плинність персоналу підприємства; - оцінити систему управління командною взаємодією в колективі підприємства; - запропонувати сучасні методи управління командною взаємодією в колективі підприємства; - охарактеризувати професійну компетентність персоналу як чинник підвищення командної взаємодії у колективі підприємства; - розкрити напрями підвищення мотивації команди у колективі підприємства. Об’єктом дослідження є процес управління командною взаємодією в колективі підприємства. Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти управління командною взаємодією в колективі підприємства. Поглиблені дослідження здійснено на матеріалах ТОВ «Світанок» Білоцерківського району Київської області. Методи дослідження. Для реалізації поставлених у бакалаврській кваліфікаційній роботі завдань було використано такі методи дослідження: дедукції – при побудові структури роботи в логічному взаємозв’язку; абстрактно-логічний та синтезу – при уточненні тлумачень категоріального інструментарію обраної теми дослідження; індукції – при формуванні загальних висновків до проведеного дослідження; табличний та графічний – для відображення й аналізу інформації та інші. Інформаційною базою бакалаврської кваліфікаційної роботи є нормативно-правові акти України, наукові праці українських та зарубіжних авторів, фінансова звітність ТОВ «Світанок» Білоцерківського району Київської області, результати опитування та власних спостережень. Практичне значення одержаних результатів полягає у наданні рекомендацій, спрямованих на удосконалення процесу управління командною взаємодією в колективі підприємства, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності підприємства. Структура роботи. Бакалаврська кваліфікаційна робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаних джерел. Основний зміст викладено на 67 сторінках друкованого тексту, бакалаврської кваліфікаційна робота містить 16 таблиць і 8 рисунків. Список використаних джерел включає 46 найменувань.